۱۴۰۲ دی ۱۱, دوشنبه

 

وزیر اسرائیل پیشنهاد کاهش و اخراج جمعیت نوار غزه را داد



بزالل اسموتریچ گفته است که اکثر فلسطینیان در این منطقه باید در جای دیگری اسکان داده شوند.


بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل گفت که اکثر اعراب فلسطینی ساکن نوار غزه باید تشویق (فعلا اسرائیل مشغول تشویق فلسطینی ها است !) شوند تا به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. او استدلال کرد که برای تضمین امنیت اسرائیل و جلوگیری از حملات بیشتر حماس اقدامات جدی لازم است.
اسموتریچ که رئیس حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی است، روز یکشنبه در رادیو ارتش گفت: آنچه باید در نوار غزه انجام شود تشویق مهاجرت است. اگر صدهزار یا دویست هزار عرب در غزه باشد نه ۲ میلیون عرب، کل بحث فردای آن روز به کلی متفاوت خواهد شد. (آپارتاید سلام میرساند)
اسموتریچ استدلال کرد که نوار خالی از سکنه غزه دیگر تهدیدی برای دولت یهود نخواهد بود زیرا فلسطینی‌هایی که در آنجا تحت حاکمیت حماس زندگی می‌کنند “با میل به نابودی کشور اسرائیل بزرگ می‌شوند.”
به نقل از رویترز، اسموتریچ گفت: «بیشتر جامعه اسرائیل خواهند گفت: «چرا که نه، این مکان زیباست، بیایید بیابان را شکوفا کنیم، این به بهای هیچ کسی نیست». (فلسطینی ها هیچ کسند) او پیشنهاد کرد که یک طرح بین‌المللی اسکان مجدد برای فلسطینی‌هایی که «بر خلاف میل خود به مدت ۷۵ سال در یک محله یهودی نشین نگه داشته شده‌اند» و تبلیغات ضد اسرائیلی را مطرح کرده‌اند، ارائه کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز حمله ارتش اسرائیل در پاسخ به حمله در ۷ اکتبر، بیش از ۱.۹ میلیون نفر – یا بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه – آواره شده اند. ارتش اسرائیل ابتدا از مردم خواست تا از بخش شمالی منطقه تحت محاصره فلسطین فرار کنند و در نهایت به ساکنان شهر جنوبی خان یونس دستور دادند تا از منطقه درگیری دورتر شوند.

علیرغم هشدارهای مکرر سازمان ملل متحد درباره وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه، اسرائیل همچنان درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری را رد می‌کند. مقامات اسرائیلی و ارتش اسرائیل ادعا میکند حماس مسئولیت کامل مرگ غیرنظامیان را بر عهده دارد و این گروه شبه نظامی را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم می کند.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو روز شنبه تکرار کرد که “جنگ برای ماه های زیادی ادامه خواهد داشت تا زمانی که حماس از بین برود و گروگان ها بازگردانده شوند.”

اسرائیل پس از ۷۵ یال حکومت ترور صهیونیستی و آپارتاید مذهبی که موجب حمله شبه نظامیان فلسطینی به جنوب این کشور در ۷ اکتبر که حدود ۱۲۰۰ نفر را کشت و بیش از ۲۰۰ گروگان را گرفت، به حماس و گروه های متحدش اعلام جنگ کرد. بنابر آمار رسمی دولت فلسطینی و سازمان های حقوق بشری، بیش از ۲۱۶۰۰ فلسطینی در نوار غزه از زمان آغاز درگیری ها کشته شده اند که بیشتر از ۱۵۰۰۰ نفر آنرا کودکان تشکیل میدهند.

هیچ نظری موجود نیست: