۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

 

شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام نسل کشی

دیوان لاهه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2023
اشتراک
آفریقای جنوبی برای به رسمیت شناختن اقدامات اسرائیل علیه حماس در نوار غزه به عنوان نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل در لاهه شکایت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی سی ان ان منتشر کرده است.
آفریقای جنوبی در دادخواست خود اسرائیل را به نقض تعهدات خود در کنوانسیون نسل کشی متهم می کند و استدلال می کند که عملیات اسرائیل نسل کشی است زیرا آنها با هدف نابودی فلسطینیان در نوار غزه انجام می شوند.
اسرائیل اتهامات آفریقای جنوبی را رد کرد و از طریق وزارت خارجه خود گفت که آفریقای جنوبی "خواهان نابودی کشور اسرائیل است و ادعاهایش هیچ مبنای واقعی یا حقوقی ندارد."
اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل به قوانین بین‌المللی متعهد است و طبق آن عمل می‌کند و تلاش‌های نظامی خود را تنها علیه سازمان تروریستی حماس و سایر سازمان‌های تروریستی که با حماس همکاری می‌کنند، به پیش می برد. همچنین خاطرنشان می شود که تمام تلاش ها برای محدود کردن آسیب به غیرنظامیان و عدم مزاحمت برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه انجام خواهد شد.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دولت اسرائیل را به انجام "بمباران بی رویه" در نوار غزه متهم کرد و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواست تا تاکتیک خود را تغییر دهد.

هیچ نظری موجود نیست: