۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

 

واکنش پنتاگون به پرواز پهپاد ایرانی برفراز ناو هواپیمابر آمریکایی

روش نابودی ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد:" وزارت دفاع آمریکا در حال ارزیابی حادثه مربوط به پهپاد ایرانی در حال پرواز در نزدیکی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت آیزنهاور در خلیج فارس است".
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر در پاسخ به سوالی درباره پرواز یک پهپاد ایرانی در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی به خبرنگاران گفت: م"ن از این گزارش ها مطلع هستم. ما در حال ارزیابی آنها هستیم".
نماینده وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود که پنتاگون هنوز آماده اظهار نظر در مورد آنچه اتفاق افتاده نیست.
روز سه شنبه ارتش ایران اعلام کرد، سامانه‌های اشراف اطلاعاتی بدون‌سرنشین و با سرنشین (شناوری سطحی، زیر سطحی و پروازی) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه پهپادها در خلیج عدن و دریای عمان ناوگروه هواپیمابر "آیزنهاور" را رهگیری و مورد شناسایی قرار دادند.
پیشتر فاکس نیوز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود که ایالات متحده یک پهپاد ایرانی را در نزدیکی ناو هواپیمابر خود در خلیج فارس مشاهده کرده است. به گفته این کانال تلویزیونی، ظاهراً پهپاد در حالی که در آب های بین المللی بود از کنار کشتی عبور کرد، پهپاد هشدارهای متعدد را نادیده گرفت.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز دوشنبه اعلام کرد که یک گروه حمله آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت آیزنهاور از طریق تنگه هرمز به سمت آب های خلیج فارس حرکت کرده است و در آنجا "گشت زنی آزادانه ناوبری در امتداد آبراه های کلیدی بین المللی" انجام خواهد داد. این گروه شامل یک ناو هواپیمابر شاخص، یک رزمناو موشک هدایت شونده، ناوشکن و 9 اسکادران هواپیما است. بر اساس این گزارش، یک ناوچه فرانسوی به نام لانگدوک نیز همراه با ناوهای آمریکایی حضور دارد

هیچ نظری موجود نیست: