۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

 

مسکو انعقاد آتش بس با اوکراین در سال 2024 را انتظار ندارد

مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، درگیری نظامی در اوکراین به احتمال زیاد نه با امضای یک توافقنامه صلح، بلکه با دستیابی به تمام اهداف عملیات ویژه روسیه پایان می یابد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت:" من نه تنها انتظار آتش بس ندارم، بلکه انتظار دارم که قطعاً اهداف عملیات نظامی ویژه محقق شوند."
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین هیچ پیش نیازی نمی بیند که ایالات متحده بخواهد اوکراین را وادار به انعقاد آتش بس با مقامات روسیه کند.
وی تاکید کرد:" نه، چیزی شبیه به این قابل مشاهده نیست، اما من حتی نمی توانم آن را در مرحله فعلی تصور کنم. اگر همكاران آمريكايي ما در اين مورد نظري دارند، البته حق دارند و آزادند به هر شكلي آن را ارائه دهند. ما به آنها گوش خواهیم داد. اما آنها باید نه به ما، بلکه به کی یف مراجعه کنند. در مورد شرایطی که اوکراین مطرح کرده است، چیزی برای بحث با ما وجود ندارد".
مذاکرات روسیه و اوکراین در می 2022 به حالت تعلیق درآمد. در سپتامبر همان سال، روسیه جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، مناطق خرسون و زاپاروژیه را ضمیمه خود کرد. در این راستا، کی یف از مذاکره با مسکو تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است، خودداری کرد. مقامات روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده اند، اما اوکراین این موضوع را رد می کند.

هیچ نظری موجود نیست: