۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

 

طرح شکست خورده بیدار شوید!



نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان، گفته است که استراتژی ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تامین مالی جنگ اوکراین با روسیه، به امید اینکه شکست احتمالی در میدان جنگ باعث تغییر رژیم در مسکو شود، بی نتیجه است.

اوربان در سخنانی در رویدادی به مناسبت جشن ۹۰ سالگی هفته‌نامه محافظه‌کار سوئیسی ولت‌ووخه در زوریخ گفت: غرب به جای تلاش برای محلی کردن این درگیری، تصمیم به تشدید آن گرفت و آن را جهانی کرد.

او توضیح داد که استراتژی غرب این بود که اوکراینی‌ها بجنگند و در خط مقدم پیروز شوند. روس‌ها شکست خواهند خورد و این شکست باعث تغییر در مسکو خواهد شد.

او افزود: استراتژی این بود: ما تامین مالی می کنیم، اوکراینی ها می جنگند و می میرند. با این حال، او گفت: جایی که اکنون هستیم، واضح است که اوکراینی ها در خط مقدم پیروز نخواهند شد.

رهبر مجارستان گفت: هیچ راه حلی در میدان جنگ وجود ندارد. روس ها شکست نمی خورند. هیچ تغییر سیاسی در مسکو وجود نخواهد داشت. این واقعیت است.

اوربان تکرار کرد که روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ تغییری در سیاست آن ایجاد نخواهد شد. بنابراین، ما باید با واقعیت روبرو شویم. ما باید به نقشه B روی بیاوریم و افزود که اتحادیه اروپا در حال حاضر چنین برنامه ای ندارد.

هفته گذشته، اوربان گزارش داد که خواستار بررسی مجدد استراتژی خود توسط اتحادیه اروپا شده و هشدار داده است که در صورتی که رهبران این بلوک اطمینان حاصل نکنند که اهداف آنها بدون حمایت مستمر ایالات متحده “به طور واقع بینانه قابل دستیابی” است، با هرگونه کمک بیشتر مخالفت خواهد کرد.

اوربان در نامه ای به چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، نوشت: شورای اروپا باید در مورد امکان سنجی اهداف استراتژیک اتحادیه اروپا در اوکراین بحثی صریح و آشکار داشته باشد.

از آغاز درگیری روسیه و اوکراین، نخست وزیر مجارستان خواستار راه حل مذاکره شده است، نه طولانی کردن بحران و خطر تشدید بیشتر. در حالی که او اقدامات مسکو را محکوم کرد، اما همچنان بارها با بروکسل درگیر شد و گفت که تحریم‌ها علیه روسیه اقتصادهای اروپا را نابود می‌کند.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، کیف در این ماه تنها ۱۳۷۰۰ سرباز و حدود ۱۸۰۰ تانک و سایر سلاح‌های سنگین را از دست داده است. در مجموع، طبق برآوردهای روسیه، کیف از زمان آغاز ضد حمله شکست خورده خود در اوایل ژوئن، بیش از ۱۰۰۰۰۰ سرباز را از دست داده است.

حتی والری زالوشنی، فرمانده کل ارتش اوکراین، پیشتر اعتراف کرده بود که درگیری با روسیه به “بن‌بست” رسیده است و نیروهای مسلح او احتمالاً به زودی در این رویارویی پیشرفتی نخواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست: