۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

 

درخواست سازمان ملل متحد برای اقدام قوی برای حل مسئله خاورمیانه

سازمان ملل متحد خواستار اقدام قوی برای حل مسئله خاورمیانه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
سازمان ملل افزایش اقدامات برای حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین را مد نظر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: جامعه بین المللی باید در هفته های آینده تلاش ها را برای حل مسئله خاورمیانه با مشارکت اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین و سایر کشورهای منطقه بیشتر کند.
ونسلند ضمن سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شورای امنیت گفت: بدون یک چارچوب سیاسی و امنیتی مؤثر، هنگامی که درگیری پایان یابد، پایان دادن به خشونت و شکل دادن به یک واقعیت جدید غیرممکن خواهد بود.
به گفته وی، "جامعه بین‌المللی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده باید با اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین و شرکای منطقه‌ای برای ایجاد راه‌حل سیاسی سازنده و عملی مذاکره کند".
هماهنگ کننده مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه "اگرچه در حال حاضر خیلی چیزها نامشخص است"، تعدادی از اصول باید بدون تغییر باقی بمانند، خاطرنشان کرد: اول از همه، غیرقابل قبول بودن حملات تروریستی به اسرائیل، مانند آنچه در 7 اکتبر رخ داد، نیز وجود دارد و همچنین به دنبال آن رنج های فلسطینیان در نوار غزه است.
ونسلند گفت: مسئله دوم این است که غزه بخشی از یک کشور فلسطینی آینده است و باید باقی بماند که در آن غزه و کرانه باختری هر دو تحت حاکمیت فلسطین هستند.
وی افزود: تنها راه قابل اجرا، آن است که با قطعنامه‌های سازمان ملل، موافقت‌نامه‌های قبلی و حقوق بین‌الملل منطبق باشد و به تحقق اصل دو کشور منتهی شود.

هیچ نظری موجود نیست: