کریدور شمال – جنوب خط بطلانی بر بیش از 30 سال کارشکنی غرب
10:42 27.11.2023 (بروز رسانی شده: 19:18 27.11.2023)

سرکنسول ایران در آستاراخان همکاریهای تهران و مسکو پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین را نشان دهندهدهمکاری مستقل دو کشور و بی اثری فشارهای کشورهای ثالث در مسیر گسترش همکاریها دانست.
اسپوتنیک - کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال – جنوب یکی از مهم ترین شاهراههای ارتباطی از غرب تا جنوب آسیا به شمار می آید که در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۰ در سنپترزبورگ توسط سه کشور ایران، روسیه و هند و به منظور ترویج همکاری های حمل و نقلی تأسیس شد.
این کریدور اقیانوس هند و خلیجفارس را از طریق ایران به دریای خزر سپس از طریق روسیه / سنپترزبورگ به شمال اروپا متصل میکند. این راهگذر مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت، زمان و از نظر هزینه به صرفه تر است.
اسپوتنیک در راستای تحلیل دقیقتر شرایط موجود حول کریدور شمال – جنوب، با مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان همکلام شده است.
روسیه و ایران درماه مه توافقنامه همکاری برای تامین طراحی، ساخت و تامین کالاها و خدمات برای ایجاد راه آهن رشت – آستارا را امضاء کردند این پروژه در چه حدی پیشرفت داشته است؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر