۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

 

پرتاب موشک به سمت کشتی آمریکایی از یمن

کشتی آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
اشتراک
موشک ها در خلیج عدن حدود ده مایل دریایی از کشتی ها فرود آمدند. به هیچ یک از کشتی ها آسیبی وارد نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که دو موشک بالستیک از یمن به سمت کشتی "یو اس اس میسون" USS Mason نیروی دریایی آمریکا پس از رسیدن به نفتکش ربوده شده "سنترال پارک" پرتاب شد.
به گفته سنتکام، در حالی که ناو هواپیمابر آمریکایی در حال تکمیل پاسخ خود به تماس اضطراری نفتکش بود، موشک ها در خلیج عدن حدود ده مایل دریایی از کشتی ها فرود آمدند. به هیچ یک از کشتی ها آسیبی وارد نشده است.
به گزارش فاکس نیوز، پنج دزد دریایی ادعایی که به نفتکش سنترال پارک در سواحل یمن حمله کردند، توسط ارتش آمریکا بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند؛ خدمه و محموله کشتی آسیبی ندیدند.
متیو میلر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2023
واکنش آمریکا به توقیف کشتی اسرائیلی توسط حوثی ها
منابع عبری همچنین گزارش دادند که این نفت کش متعلق به یک بازرگان اسراییلی است و "سنترال پارک" نام دارد. شرکت اسراییلی زودیاک اعلام کرد که در کشتی سنترال پارک که تحت مالکیت اسراییل است، ۲۲ نفر حضور داشته اند. زودیاک اعلام کرد که برای بررسی موضوع توقیف این کشتی، کارگروهی را در مقر این شرکت در لندن ایجاد کرده است. شرکت زودیاک بر خلاف اطلاعات پیشین درباره اینکه کشتی سنترال پارک حامل نفت بوده است، اعلام کرد که محموله این کشتی اسید فسفریک است.

هیچ نظری موجود نیست: