۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

 

انصارالله ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده را با موشک هدف قرار داد.

خلیج عدن: انصارالله ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده را با موشک هدف قرار داد.

پس از دستگیری ربایندگان نفتکش سنترال پارک در خلیج عدن، دو موشک بالستیک از مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن به سمت ناوشکن ماسون شلیک شد. بنابر ادعای غیر قابل تحقیق این ناوشکن در حال تعقیب دزدان دریایی بوده.
این حادثه پس از دستگیری پنج دزد دریایی که نفتکش را با اسید فسفر مسلح کرده بودند، رخ داد. در اعلامیه‌ای که توسط سنتکام در شبکه اجتماعی X منتشر شد، آمده است:

“موشک‌ها در خلیج عدن حدود ده مایل دریایی از کشتی‌ها اصابت کردند. ناوشکن ماسون، که متعلق به گروه رزمی هواپیمابر آیزنهاور است، در حال پاسخگویی به یک تماس اضطراری از نفتکش سنترال پارک بود که موشک‌ها شلیک شدند. در این حادثه، هیچ آسیبی به هیچ یک از کشتی‌ها وارد نشد و گزارشی از زخمی شدن از طرف آمریکایی وجود ندارد.”

در واکنش به حمله، کشتی تجاری سنترال پارک یک تماس اضطراری برقرار کرد. هنگام ورود، تیم ضد دزدی دریایی ائتلاف از مهاجمان خواست تا نفتکش را آزاد کنند. در نتیجه، پنج مرد مسلح از کشتی خارج شدند و سعی کردند با یک قایق کوچک فرار کنند. ماسون مهاجمان را تعقیب کرد و سرانجام آنها را دستگیر کرد. خدمه سنترال پارک در امنیت هستند.

جزئیات حمله به نفتکش توسط فوکس نیوز فاش شد. مصاحبه‌کنندگان این شبکه تلویزیونی گفتند که ارتش ایالات متحده با حمایت نیروی دریایی ژاپن ربایندگان نفتکش زیر پرچم لیبریا را دستگیر کرده است.

به گفته فاکس نیوز، مهاجمان نتوانستند به اعضای خدمه که خود را در یک اتاق امن حبس کرده بودند، برسند و سرانجام کشتی را ترک کردند و سعی کردند با یک قایق به یمن بروند. ارتش ایالات متحده که به دنبال تماس اضطراری آمده بود، مهاجمان را تعقیب کرد و تیرهای هشداردهنده‌ای در هوا شلیک کرد. یک ناوشکن ژاپنی به کمک دستگیری شبه‌نظامیان کمک کرد. آنها دستگیر و بازجویی شدند.

دو مقام ارشد آمریکایی به فاکس نیوز گفتند که پس از دستگیری دزدان دریایی، یک گروه انصارالله در یمن دو موشک بالستیک به یو اس اس ماسون شلیک کرد.

سخنگوی زودیاک، اپراتور نفتکش، گفت که کشتی، محموله و خدمه ۲۲ نفره آن در جریان حمله آسیبی ندیده‌اند. در بیانیه‌ای، این شرکت می‌گوید:

“ما می‌خواهیم از نیروهای ائتلاف تشکر کنیم که سریعاً واکنش نشان دادند، اموال را در این منطقه محافظت کردند و حقوق بین‌المللی دریا را رعایت کردند.”

زودیاک این حمله را با دزدی دریایی مرتبط می‌داند. دولت بین‌المللی شناخته شده یمن که دست نشانده عربستان و امارات است انصارالله را مسئول حمله به نفتکش می‌داند. این گروه پیش از این اعلام کرده بود که «همه کشتی‌های اسرائیلی را، چه آنهایی که زیر پرچم اسرائیل هستند و چه آنهایی که متعلق به شرکت‌های اسرائیلی هستند، غرق خواهد کرد». از آن زمان، دو کشتی مورد حمله قرار گرفته‌اند: کشتی باری گالاکسی لیدر که به گفته اسرائیل متعلق به بریتانیا است و توسط یک شرکت ژاپنی اداره می‌شود، و کشتی کانتینردار سئیمی که زیر پرچم مالت در حال حرکت است. اپراتور کشتی زودیاک متعلق به اوفر گلوبال، شرکتی که متعلق ایال اوفر تاجر اسرائیلی، اداره می‌شود.

ترجمه آزاد

هیچ نظری موجود نیست: