۱۴۰۲ آذر ۷, سه‌شنبه

 

کشاورزان لهستانی به محاصره اوکراین می پیوندند



کارگران معترض به مقررات تجاری اتحادیه اروپا با کی یف، یک مانع جاده ای را در یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی لهستان ایجاد کرده اند

کشاورزان انجمن روستای های لهستان به یک سد معبر راه در مدیکا – یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی این کشور با اوکراین – پیوسته اند، این اعتراض به عنوان بخشی از اعتراض بزرگ علیه سیاست تجاری نرم اتحادیه اروپا در قبال کی یف است.

کشاورزان و کامیون داران از روز پنجشنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر به وقت محلی، گذرگاه مدیکا را مسدود کرده اند. آنها روز دوشنبه صبح یک انسداد ۲۴ ساعته در ورودی را آغاز کردند که انتظار می رود تا ۳ ژانویه ادامه داشته باشد.

رومن کندروف، نماینده انجمن، به خبرگزاری لهستان (PAP) گفت: “فقط دو کامیون در هر ساعت باید اجازه عبور داشته باشند” و افزود که معافیت هایی برای کمک های بشردوستانه و تجهیزات جنگی قائل خواهد شد.

مدیکا چهارمین نقطه مرزی است که کارگران لهستانی از ۶ نوامبر مسدود کرده‌اند و هزاران کامیون را روزها سرگردان کرده است. همچنین از عبور کامیون‌داران در گذرگاه‌های دوروهوسک، هربنه-راوا روسکا و کورچووا جلوگیری شده است.

این اعتراض گسترده برای جلب توجه بیشتر به خسارات وارده به بخش حمل و نقل لهستان در نتیجه تصمیم اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ برای کاهش مقررات این بلوک برای شرکت های حمل و نقل اوکراینی سازماندهی شده است.

این مقررات باعث شده است که رانندگان کامیون لهستانی از شرکت های اوکراینی عقب بیفتند، که قیمت ارزان تری برای خدمات خود ارائه می دهند و اکنون کالاها را در داخل اتحادیه اروپا حمل می کنند، نه فقط بین بلوک و اوکراین.

کشاورزانی که به این تجمع می پیوندند، به مقامات اتحادیه اروپا فشار می آورند تا برای کمک به آنها در مقابله با قیمت پایین غلات، حمایت خود را افزایش دهند.

تومز بورکوفسکی، رهبر یک اتحادیه حمل و نقل لهستانی، به رویترز گفت: “من دوست دارم این اعتراض را در اسرع وقت پایان دهم، زیرا برای ما و همه اطرافیانمان سنگین است”، اما هشدار داد که تا زمانی که خواسته های آنها برآورده نشود، قصد تسلیم شدن ندارند.


هیچ نظری موجود نیست: