۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

 

رسانه: اوکراین فهمید که "قرص معجزه گر آزادی" سم بود

رسانه: اوکراین فهمید که قرص معجزه گر آزادی سم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
ده سال پیش، غرب به اوکراین وعده همه چیز را داد: آزادی، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو، و کی یف به این توهمات باور کرد.
اسپوتنیک، به نقل از وبگاه چینی سوهو می نویسد: سال 2014، نقطه عطفی برای اوکراین بود. در اواخر سال 2013 کی یف با یک انتخاب روبرو شد: دنبال کردن مسیر طرفدار روسیه یا غرب. ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین راه تعمیق روابط با مسکو را انتخاب کرده است که آغوش خود را به روی اوکراین باز کرد. اما ناگهان وضعیت تغییر کرد - در کی یف اعتراضات ضد روسیه آغاز شد. طی چند ماه درگیری شدیدی بین جمعیت تظاهرکنندگان و پلیس ادامه یافت. بسیاری از اوکراینی‌ها به نام "کرامت و آزادی" در خیابان‌ها جان باختند. در نهایت، معترضان به هدف خود رسیدند: دولت اوکراین کاملاً به سمت غرب چرخید و همه به خانه رفتند.
در طول ده سال آینده، اوکراین تلاش کرد تا به عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو دست یابد. و تنها زمانی که روسیه که صبرش به پایان رسید، عملیات نظامی ویژه ای را آغاز کرد، بسیاری از اوکراینی ها از خواب بیدار شدند. آنها دریافتند که سالها تلاش آنها بیهوده بوده است و هر چه برای آن تلاش کردند در یک لحظه تبدیل به خاک شد.
اما بیداری کامل نبود. درگیری روسیه و اوکراین، تقریباً دو سال است که ادامه دارد. آن دسته از اوکراینی هایی که در تظاهرات شرکت کردند، هرگز به یک چیز فکر نکردند: به اصطلاح "کرامت و آزادی" که به دنبال آن بودند، یک دروغ آمریکایی بود.
آیا واقعا مشکل در پوتین بود؟ یا در مسکو؟ یا در روسیه؟ تئوری غربی "تهدید روسیه" همیشه مسکو را اهریمنی کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا توانستند اوکراین را متقاعد کنند که روسیه شیطان محض است و اکنون همین رویکرد در مورد چین نیز اعمال می شود.

هیچ نظری موجود نیست: