۱۴۰۲ آذر ۸, چهارشنبه

 

پوتین: غرب قصد تجزیه و تکه تکه کردن ما را دارد.

پوتین: نخبگان غربی علیه همه مردم روسیه موضع می گیرند

رئیس جمهور مدعی شد که روس هراسی، نژاد پرستی و سایر اشکال نئونازیسم تقریباً به ایدئولوژی رسمی طبقه حاکم تبدیل شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز سه شنبه یک فراخوان پرشور برای همبستگی بین اقوام مختلف کشور منتشر کرد. در سخنرانی خود در جلسه علنی شورای بین المللی مردم روسیه، پوتین نسبت به تلاش های غرب برای تجزیه کشور و تقسیم قلمرو آن در امتداد مرزهای قومی هشدار داد.

پوتین گفت که چنین تلاش هایی نه تنها علیه خود مردم روسیه، بلکه علیه همه گروه هایی که کشور را تشکیل می دهند، صورت می گیرد.

«روس هراسی و سایر اشکال نژاد پرستی و نئونازیسم تقریباً به ایدئولوژی رسمی نخبگان حاکم غرب تبدیل شده است. آنها نه تنها علیه روس ها، بلکه علیه همه اقوام روسیه هستند: تاتار، چچنی، آوارها، تووینی، باشقیرها، بومیان، یاقوت ها، اوسیتی ها، یهودیان، اینگوشتی ها، ماری ها، آلتای ها. ما زیاد هستیم، من اکنون همه آنها را نام نمی برم، اما تکرار می کنم، این علیه همه اقوام روسیه است»، رئیس جمهور توضیح داد.

رئیس جمهور ادامه داد: «غرب به کشوری به بزرگی و چند ملیتی مانند روسیه نیاز ندارد». او افزود که تنوع و وحدت روسیه «به سادگی با منطق نژادپرستان و استعمارگران غربی سازگار نیست».

به همین دلیل، پوتین گفت، غرب شروع به «نواختن ساز قدیمی» کرده است، روسیه را «زندان قومی» نامیده است، مردم روسیه را «برده» خوانده و حتی خواستار «استعمارزدایی» روسیه شده است.

او گفت: «ما همه اینها را قبلاً شنیده ایم»، و افزود که مخالفان روسیه در واقع می خواهند کشور را تکه تکه کنند و غارت کنند، اگر نه با زور، بلکه با ترویج تفرقه در مرزهای آن.

پوتین همچنین هشدار داد که هرگونه مداخله خارجی یا تحریک هایی که هدف آنها ایجاد درگیری های قومی یا مذهبی در کشور است، به عنوان «اقدامی تجاوزکارانه» و تلاشی برای استفاده مجدد از تروریسم و افراط گرایی به عنوان ابزاری برای مبارزه با روسیه تلقی خواهد شد.

او توضیح داد: «ما به ترتیب به آنها پاسخ خواهیم داد».

رئیس جمهور تأکید کرد که مبارزه کنونی روسیه برای حاکمیت و عدالت «بدون اغراق» «ماهیتی ملی آزادی بخش» دارد، زیرا این یک مبارزه برای امنیت و رفاه شهروندان آن است.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که مردم روسیه، مانند گذشته، بار دیگر به مانعی برای کسانی تبدیل شده اند که به دنبال سلطه جهانی هستند و سعی می کنند «استثناگرایی» خود را تحمیل کنند.

او گفت: «ما امروز نه تنها برای آزادی روسیه، بلکه برای آزادی کل جهان می جنگیم»، و توضیح داد که مسکو اکنون «در رأس ایجاد یک نظم جهانی عادلانه تر» قرار دارد و اینکه «بدون روسیه ای مستقل و قدرتمند، هیچ نظم جهانی پایدار و پایدار ممکن نیست».

هیچ نظری موجود نیست: