۱۴۰۲ آذر ۷, سه‌شنبه

 

نقض مکرر آتش بس توسط اسرائیل.




خبرنگار المیادین در غزه تایید می کند که اسرائیل تقریبا هر روز اتش بس توافق شده بین اشغالگر اسرائیل و مقاومت فلسطین را نقض می کند، زیرا در شمال نوار غزه، به ویژه در محله شیخ رضوان، تیراندازی می شود.

نیروهای اشغالگر اسرائیل از زمان اجرایی شدن آن، تقریبا هر روز اتش بس را با شلیک گلوله در شمال نوار غزه، به ویژه در محله شیخ رضوان، نقض می کنند.

اسرائیل توپخانه و گلوله های دود، در غرب محله شیخ رضوان، در طول عقب نشینی نیروهای خود، به منظور سرپوش گذاشتن بر عقب نشینی خود از مرکز محله، به سمت خیابان الرشید شلیک کرد.

در اردوگاه پناهندگان الشاطی، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بمب های دودزا به سوی خانه های فلسطینی ها شلیک کردند.

خبرنگار المیادین در نوار غزه به نقل از وزارت بهداشت تایید کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل تاکنون از ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان ها به مناطق شمالی خودداری کرده اند.

نقض حقوق بشر توسط اسرائیل اندکی پس از آن صورت می گیرد که توافقی برای تمدید آتش بس در غزه برای دو روز دیگر، تحت همان شرایط قبلی، با هماهنگی قطر و مصر حاصل شد.

این اولین بار نیست که اشغالگری توافق آتش بس را نقض می کند، زیرا روز یکشنبه یک کشاورز توسط نیروهای اسرائیلی در مرکز نوار غزه کشته و یک کشاورز زخمی شد.

اسرائیل کشاورزان را در حالی که روی زمین های خود در شرق اردوگاه المغازی در شرق استان مرکزی کار می کردند، هدف قرار داد.

در همان روز، هفت فلسطینی در اثر تیراندازی اسرائیل در مجاورت بیمارستان القدس در تل الحوا در غرب شهر غزه و بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه زخمی شدند.

به گفته حماس، علیرغم این واقعیت که آتش بس موقت شامل تعهد اسرائیل به دستگیری یا حمله به کسی در تمام مناطق نوار غزه و اطمینان از جابجایی آزاد مردم در خیابان صلاح الدین» است، اشغالگر مردان جوان را دستگیر و تهدید به تیراندازی کردند.

ساکنان گفتند که در بیت حانون، روز جمعه، اولین روز اتش بس، اشغال به کسانی که سعی در دور زدن گاراژ بیت حانون داشتند، در حالی که برای بازرسی خانه ها و وسایل خود به شهر بازگشتند، آتش گشود.

اسرائیل همچنین بند ارجحیت در توافقنامه آتش بس را نقض کرد که تصریح می کند آزادی زندانیان فلسطینی باید بر اساس ارجحیت باشد و دیگری مربوط به ورود کمک به نوار غزه است که مانع از ورود ۲۰۰ کامیون در روز می شود.

بر اساس نقض حقوق بشر توسط اسرائیل، تیپ های شهید عزالدین قسام تصمیم گرفتند بازگشت دسته دوم زندانیانی را که در روز دوم آتش بس داشتند، به تاخیر بیندازند.

بعدها، اشغال مجبور شد به شرایط مقاومت فلسطین تسلیم شود، پس از آن زندانیان زن و کودک از زندان های اشغالی آزاد شدند و زندانیان اسرائیلی و خارجی بازگردانده شدند.

هیچ نظری موجود نیست: