۱۴۰۲ آذر ۸, چهارشنبه

 

تانک اسرائیلی دستور شلیک بی رویه به کیبوتص را افشا کرد.


وایت رید و مکس بلومنتال·

گری‌زون

ترجمه مجله هفته

اعتراف یک سرباز تانک اسرائیلی به دستور بمباران کور یک کیبوتص

افشاگری‌های جدید نشان می‌دهد که شواهد بیشتری وجود دارد که بسیاری از اسرائیلی‌هایی که در ۷ اکتبر کشته شدند، توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. در همین حال، دولت اسرائیل زندانیان آزاد شده از نوار غزه را با هدف جلوگیری از رسوایی بیشتر، سانسور میکند.

شهادت‌های عینی از سربازانی که اذعان می‌کنند تجربه کمی دارند، دستور شلیک به کیبوتص‌ها اسرائیلی را زمانی که فلسطین‌های میهن‌پرست در ۷ اکتبر حصار نوار غزه را شکستند، فاش می‌کند.

در گزارشی که توسط شبکه خبری اسرائیلی N12 منتشر شده است، کاپیتان ۲۶ ساله‌ای که فقط با نام «کارنی» شناخته می‌شود، اعتراف می‌کند که یک نظامی «وحشت‌زده» به او دستور داده که به خانه‌های کیبوتص هولیت، صرف نظر از اینکه اصلا غیرنظامیان در آنجا حضور داشتند یا خیر، شلیک کند.

در ۷ اکتبر، ۱۰ اسرائیلی در هولیت کشته شدند. هیچ کودکی در میان کشته‌شدگان وجود نداشت.

کاپیتان در تصاویر منتشر شده جدید می‌گوید: «نظامی به من اشاره کرد و گفت: ” به آنجا شلیک کن – تروریست‌ها آنجا هستند.” وقتی پرسیدم: “آیا غیرنظامی در آنجا وجود دارد؟”، هموطنم به سادگی پاسخ داد: “نمی‌دانم”، و به من دستور داد که “فقط” یک گلوله تانک را به ساختمان‌ها شلیک کنم.»

سرانجام، او به یاد می‌آورد: «تصمیم گرفتم شلیک نکنم، زیرا «این یک کیبوتص اسرائیلی است». در عوض، با مسلسل خود به یک خانه شلیک کردم».

در حالی که دولت اسرائیل و ارتش آن با استفاده از پروپاگاندای بین‌المللی، فلسطین را به تنهایی مسئول یک سری قتل‌های وحشیانه در ۷ اکتبر، همراه با ادعاهای بی‌اساس در مورد تجاوز، شکنجه و سربریدن نوزادان، دانسته‌اند، اظهارات N12 به مجموعه‌ای رو به رشد از شواهدی می‌افزاید که نشان می‌دهد بمباران تانک‌های اسرائیلی مسئول بسیاری از قربانیان در جوامع اسرائیلی بوده است. به گفته سربازان که با آنها مصاحبه کرده‌اند، برخی از افرادی که توسط این گردان تانک کشته شده‌اند، مظنونین فلسطین‌های میهن‌پرستی هستند که گفته می‌شود با وسیله نقلیه خود آنها را به قتل رسانده‌اند.

کاپیتان به مصاحبه‌کننده N12 می‌گوید: «راننده‌ام دو تروریست را روی جاده می‌بیند و گزارش می‌دهد. وقتی به او می‌گویم که آنها را زیر بگیرد، به سادگی تروریست‌ها را زیر می‌گیرد و ادامه می‌دهد».
ظاهراً این گردان تانک زنانه بر روی وسایل نقلیه نه چندان مدرن در زرادخانه اسرائیل آموزش دیده و فقط برای وظایف دفاع مرزی در نظر گرفته شده بوده. در هرج و مرج حمله فلسطین در ۷ اکتبر، آنها مجبور شدند در وسایل نقلیه پیشرفته‌تری که با یک سیستم تسلیحاتی کنترل از راه دور (RCWS) مجهز هستند، مشغول به کار شوند.

در گزارش N12، سرتیپ راویو ماهمی اعتراف کرد که مبارزه با یک گروه از مبارزان در کیبوتص هولیت برای سربازان جوان تانک «به طرق مختلف … برای جنگ آموزش ندیده بودند» یک «وظیفه بسیار پیچیده» بود.

او خاطرنشان کرد: «آنها به کیبوتص های اسرائیلی شلیک می‌کردند و در جاده‌های عادی رانندگی می‌کردند».

گزارش‌های The Grayzone نشان داده است که بسیاری از اجسادی در اطراف غزه پیدا شده اند تا حدی سوخته اند که قابل تشخیص نبودند، احتمالاً این اجساد قربانیان ارتش اسرائیل بودند – که به نظر می‌رسد آخرین اعترافات آنها این را تأیید می‌کند.

روز ۲۶ نوامبر، وب‌سایت گری‌زون به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که یک تانک اسرائیلی در روز ۷ اکتبر به یک خانه در کیبوتص بیئرای شلیک کرد و در نتیجه ۱۲ غیرنظامی اسرائیلی، از جمله لیئل هتزرونی، چهره شاخص کمپین بین‌المللی تبلیغاتی ضد-حماس تل آویو، کشته شدند.

شواهد دیگری از کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی توسط آتش خودی در روز ۷ اکتبر، با افشای روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه بالگردهای جنگی اسرائیل احتمالاً بسیاری از بازدیدکنندگان جشنواره موسیقی الکترونیکی نووا را کشتند و اینکه حماس از برگزاری این جشنواره در آن زمان بی‌اطلاع بود، ارائه شد.

خفه کردن زندانیان اسرائیلی آزاد شده برای جلوگیری از رسوایی

افشای این مطلب که نیروهای اسرائیلی دستور داشتند به طور تصادفی به جوامع اسرائیلی شلیک کنند، در زمانی صورت می‌گیرد که سرویس‌های امنیتی این کشور به طور یأس‌آمیزی تلاش می‌کنند روایت جنگ غزه را کنترل کنند.

پس از توافق آتش‌بس موقتی که در روز ۲۴ نوامبر منجر به آزادی ده‌ها زندانی یهودی از نوار غزه شد، شبکه تلویزیونی اسرائیلی کانال ۱۲ فاش کرد که مقامات تل آویو مقررات جدیدی وضع کرده‌اند که مستلزم نظارت دقیق بر مصاحبه‌های آزادشدگان اسرائیلی است.

این گزارش می‌گوید، «انتظار می‌رود که کسانی که از بازداشت حماس آزاد شده‌اند، تحت نظارت شدید قرار گیرند و به آنها گفته شود که چه چیزی را می‌توانند به رسانه‌ها بگویند و چه چیزی را نمی‌توانند».

تا زمان انتشار این گزارش، هیچ یک از آزادشدگان اسرائیلی اخیراً به طور علنی با هیچ شرکت رسانه‌ای صحبت نکرده‌اند. حضور زندانیان در رسانه‌های اسرائیلی از زمان آزادی یوچاواد لیفشیت ۸۵ ساله، که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت زیرا دست یکی از نگهبانان حماس را فشرد و اعتراف کرد که «با ما با ملایمت رفتار کردند»، به طور فزاینده‌ای نادر شده است.

اظهارات اخیر یکی از اقوام یک زن اسرائیلی مسن دیگر که در روز ۲۴ نوامبر آزاد شد، یعنی روت موندر به نظر می‌رسد این روایت را تأیید می‌کند.

این عضو خانواده حضور اسرائیلی ها در غزه را اینگونه توصیف کرد: «خوشبختانه آنها در طول اسارت خود هیچ تجربه ناخوشایندی نداشتند؛ آنها به طور انسانی رفتار می‌شدند».

این عضو خانواده به روزنامه اسرائیلی جروزالم پست گفت.
، «بر خلاف نگرانی‌های ما»، موندر «هیچ‌کدام از داستان‌های وحشتناک را که تصور کرده بودیم تجربه نکرد» و در نهایت، نگهبانان به زندانیان آسیبی نرساندند».
همچنین خواهر یک کارگر تایلندی که در نوار غزه به گروگان گرفته شده بود، به رسانه‌های بین‌المللی گفت که با برادرش «بسیار خوب» رفتار شده و از او مراقبت شده و «وقتی آزاد شد، خوشحال به نظر می‌رسید».

مهمان کانال ۱۳ اسرائیل گفت: «مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری یوخه‌وود لیف‌شیتز[زندانی سابق اسرائیلی] را به بی‌وفایی متهم کرده‌اند، اما او هم دقیقاً همین چیزها را گفته است. او بخاطر اظهاراتش مورد بدرفتاری قرار گرفت و رسانه ها او را به عنوان کسی که به اسرائیل صدمه زده نشان دادند، او را متهم کردند که دروغ می‌گوید زیرا همسرش در اسارت بود و اینکه حماس او را تحت تأثیر قرار داده و قبل از آزادی‌اش تحت شستشوی مغزی قرار داده است. اما هر کلمه‌ای که او گفت درست بود، و این افراد هم همین اظهارات را می‌کنند.”

در هنگام خروج از نوار غزه به اسرائیل، زندانی اسرائیلی دانیل آلونی نامه‌ای به آدم‌ربایان خود در حماس نوشت و از آنها برای “انسانیت غیرطبیعی که به من و دخترم امیلی نشان داده‌اید” تشکر کرد. شما مانند والدین برای او بودید و در هر فرصتی که می‌خواست او را به اتاق خود دعوت می‌کردید.”

در پایان از “رفتار دوستانه شما که علیرغم شرایط دشوار که در آن قرار داشتید، از خود نشان دادید، و برای خسارت‌های سنگینی که در اینجا در غزه متحمل شدید، تشکر کرد. آرزو می‌کردم که در این دنیا بتوانیم دوست بمانیم.”

در طول اسارت خود، آلونی در ویدئویی ظاهر شد که در آن نتانیاهو را به دلیل شکست در مذاکرات برای آزادی او و سایر گروگان‌ها انتقاد کرد.

در حالی که دولت اسرائیل احتمالاً ادعا می‌کند که آلونی تحت فشار شدید مجبور شده است نامه را بنویسد، تاکنون به او اجازه نداده‌اند که علناً در مورد تجربیات خود در غزه صحبت کند.

هیچ نظری موجود نیست: