۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

 

غرق سه قایق حوثی ها در دریای سرخ توسط آمریکا

 دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2023
اشتراک
صبح روز 31 دسامبر، کشتی کانتینری هانگژو متعلق به شرکت دانمارکی دومین سیگنال خطر خود را در کمتر از 24 ساعت ارسال کرد
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکوم) اطلاع داد که کشتی تجاری "هانگژو" متعلق به شرکت کشتیرانی دانمارکی "مائرسک" (Maersk) بار دیگر مورد حمله حوثی‌ها در دریای سرخ قرار گرفت و بالگردهای آمریکایی کشتی‌های مهاجم را غرق کردند.
در اعلامیه منتشره در شبکه اجتماعی "ایکس" آمده است:"اوایل روز 31 دسامبر (یکشنبه)، فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که ناو یو اس اس "گریولی" دو موشک بالستیک ضد کشتی را در دریای سرخ در پاسخ به حمله حوثی ها به کشتی هانگژو که با پرچم سنگاپور شناوری می کرد، سرنگون کرد.
صبح روز 31 دسامبر، کشتی کانتینری هانگژو متعلق به شرکت دانمارکی دومین سیگنال خطر خود را در کمتر از 24 ساعت ارسال کرد و از حمله چهار قایق کوچک حوثی‌های تحت حمایت ایران خبر داد".
بر اساس این گزارش، حوثی ها از فاصله 20 متری به سمت کشتی کانتینری تیراندازی کردند و همچنین قصد داشتند وارد کشتی بشوند که تیم امنیتی آن نیز دست به تیراندازی زد. گزارش شده است که هلیکوپترهای آمریکایی که در پاسخ به این سیگنال به محل اعزام شده بودند مورد گلوله باران حوثی ها قرار گرفتند.
هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود آتش گشودند و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق و خدمه را خنثی کردند. فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که چهارمین قایق آنجا را ترک کرد.

هیچ نظری موجود نیست: