۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

 

رسانه‌های اسرائیلی: موشک‌های غزه تمامی ندارد

رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه ۳۱ دسامبر در هشتادوششمین روز از جنگ علیه غزه با اذعان به شکست ارتش اسرائیل در حمله زمینی، تاکید کردند که این نظامی‌گری «موشک‌های غزه را به صفر نخواهد رساند».

رسانه‌های اسرائیلی: موشک‌های غزه تمامی ندارد

«حتی اگر جنگ با موفقیت اسرائیل در دستیابی به اهدافش به پایان برسد، پرتاب موشک از سمت نوار غزه به ما تمام نخواهد شد»، این مقدمه گزارش رادیو ارتش اسرائیل از ترس‌ها درباره موشک‌های مقاومت فلسطین است.

حملات موشکی حماس علیه شهرک‌های اشغالی

یک افسر ارشد ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با این رسانه عبری به مشکل دائمی شهرک‌نشینان اشاره و می‌گوید که «حتی پس از گذشت سال‌ها هم، ساکنان اسرائیلی شمال نوار غزه ممکن است صدای آژیرهای هشدار را بشنوند».

فرار شهرک‌نشینان اسرائیلی از شمال غزه بعد از عملیات ۷ اکتبر

اعتراف‌ها به شکست در غزه در حالی آغاز شده که ارتش اسرائیل بعد از ۸۶ روز بمباران هوایی و جنگ زمینی ۲ ماهه به هیچ‌یک از اهداف خود مثل دستگیری اعضای حماس یا آزادی اسرای شهرک‌نشین نرسیده و تنها آمار تلفات نظامی و انهدام جنگ‌افزارها را افزایش داده است.

معرفی رهبر حماس در غزه یحیی السنوار، به عنوان یکی از اهداف ارتش اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی در شرایطی از توان موشکی غزه ابراز نگرانی می‌کنند که آمریکا از ابتدای جنگ تاکنون، چندین محموله بزرگ تسلیحاتی را روانه سرزمین‌های اشغالی کرده است. روز گذشته آنتونی بلینکن قرارداد فروش مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری به اسرائیل را بدون تایید کنگره و با توجیه «اضطراری بودن وضعیت» تأیید کرد.

تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، آمنون آبرامویچ در گزارش دیروزش از کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل‌آویو اذعان کرد «اگر آمریکا با سلاح و مهمات به اسرائیل کمک نمی‌کرد، ما مجبور بودیم با سنگ و چوب بجنگیم».

یکی از محموله‌های تسلیحات آمریکایی در فرودگاه تل‌آویو

منابع نظامی دیگر به رادیو ارتش اسرائیل هم امروز گفته‌اند که شاید تشدید نبردهای غزه و مانورهای زمینی به کاهش توانایی نظامی حماس کمک کند، اما برآوردها نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین همچنان امکان شلیک راکت، حملات خمپاره‌ای و پرتاب موشک را خواهد داشت.

پایان پیام/م

هیچ نظری موجود نیست: