۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

 

مسکو: ارتش روسیه قلعه کلیدی دونباس را تصرف کرد



سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: کنترل کامل مارینکا، شهری بلافاصله در غرب دونتسک، به دست آمده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی شهر مهم مارینکا در جمهوری خلق دونتسک (DPR) را به طور کامل آزاد کرده اند.

مارینکا – که از سال گذشته پس از همه پرسی های قانونی بخشی از روسیه بوده است – برای سال ها یک پایگاه نظامی بزرگ اوکراین بوده است. این شهر بلافاصله در غرب شهر دونتسک واقع شده است.

وزیر دفاع این خبر را در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد. شویگو گفت: «امروز، واحدهای حمله با گروه نظامی جنوب شهر مارینکا را در جنوب غربی دونتسک به طور کامل آزاد کردند.»

وزیر دفاع گفت که آزادسازی این شهر فرصت های جدیدی را برای نیروهای روسی فراهم می کند و توانایی های نظامی اوکراین را بیشتر تضعیف می کند. این شهر که از مراحل اولیه درگیری در منطقه دونباس اوکراین، درگیری های تقریباً یک دهه ای را شاهد بوده است، توسط نیروهای کی یف به یک سنگر بزرگ تبدیل شده بود، شویگو خاطرنشان کرد. او افزود که یک شبکه گسترده از تونل های زیرزمینی و پناهگاه های بتنی مسلح در تقریباً هر خیابان نصب شده است.

رئیس جمهور روسیه به تمام نیروهای درگیر در “مراحل مختلف” مبارزه برای مارینکا تبریک گفت و گفت که آزادی آن یک نقطه عطف مهم است که تأثیر مثبتی خواهد داشت – فشار دادن نیروهای اوکراینی به دور از دونتسک، و همچنین ارائه آزادی عملیاتی گسترده تر به نیروهای روسی. پوتین گفت.

درگیری بر سر شهر جمهوری خلق دونتسک در ماه های اخیر شدت گرفت و نیروهای روسیه به تدریج کنترل مکان های کلیدی را به دست گرفتند. درگیری ها این شهر را به شدت تخریب کرد و هیچ ساختاری سالم نماند، ویدیوهای منتشر شده از مارینکا در فضای مجازی نشان می دهد.

علاوه بر اینکه به عنوان سنگر برای ارتش اوکراین عمل می کرد، مارینکا یکی از مهم ترین نقاط آغاز عملیات برای حملات به خود دونتسک بوده است. این شهر در طول درگیری به طور روزمره توسط نیروهای اوکراینی هدف گلوله باران موشکی و توپخانه ای بی هدف قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: