۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

 

لاوروف: پروژه شمال-جنوب به زودی اجرا خواهد شد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پروژه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب نیازی به "نفس دوباره" ندارد؛ این کریدور قبلاً این نفس دریافت کرده است و احتمالاً در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات با سوبرهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: "در مورد کریدور شمال-جنوب، این پروزه دیگر نیازی به نفس دوم ندارد و این نفس را دریافت کرده است. این پروژه شور و شوق زیادی را در بین همه کشورهایی که اجرای آن به آن وابسته است برانگیخته است و مطمئناً در آینده نزدیک اجرا خواهد شد".
وزیر امور خارجه روسیه افزود:"البته اعتماد به غرب تا حد زیادی تضعیف شده است، و بنابراین اکنون حتی زمینه‌های بیشتری برای تکیه بر نقش اکثریت جهان در توسعه اقتصاد جهانی نه به ضرر کسی، بلکه بر اساس منفعت متقابل وجود دارد".
کریدور شمال_جنوب  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2023
گزارش و تحلیل
آغاز تکمیل کریدور شمال - جنوب در ۲۰۲۴ میلادی
در سال 2000 توافقنامه بین دولتی برای ایجاد کریدور حمل و نقل چندوجهی شمال-جنوب توسط روسیه، هند و ایران امضا شد. بعداً تعداد شرکت کنندگان به 14 کشورافزایش یافت. هدف این پروژه جذب ترانزیت حمل و نقل از هند، ایران و کشورهای خلیج فارس از طریق خاک روسیه به اروپا است (در مقایسه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، فاصله بیش از نصف کاهش می یابد که باعث کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود). اکنون این پروژه چندین سیستم حمل و نقل مختلف از کشورهای جداگانه را متحد می کند.

هیچ نظری موجود نیست: