۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

 

احمقانه ترین تصمیم یک راهزن



وب سایت چینی: ایالات متحده برای سرقت دارایی های روسیه یک باند جنایتکار تشکیل می دهد.

ترجمه مجله هفته

وب سایت چینی Sohu می نویسد که ایالات متحده تحت عنوان “تحویل قانونی” دارایی های روسیه، یک باند جنایتکار تشکیل داده است. این اقدام یک اشتباه استراتژیک بزرگ برای ایالات متحده است.

همانطور که یکی از نویسندگان وب سایت چینی Sohu خاطرنشان می کند، “ایالات متحده در طول سالی که روبه پایان است بیش از پیش به مایه خنده جهان تبدیل شده است.” جنگ در نوار غزه، بودجه ویران شده و شکست کی یف در درگیری با روسیه: همه چیزهایی که دولت ایالات متحده روی آن حساب کرده بود، شکست خورده است. با این حال، نویسنده می گوید، هیچ کس انتظار نداشت که “دولت ایالات متحده اکنون به راه دزدی غیراخلاقی روی بیاورد” و دارایی های منجمد شده دولت روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را هدف قرار دهد. او توضیح می دهد:

“به گفته روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده به متحدان خود مراجعه کرده است تا مشخص کند که آیا می توان از دارایی های منجمد شده روسیه که هنوز در بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است، بهره برد. علاوه بر این، بایدن دست به سختگیری بیشتر زد و اعلام کرد که این شش متحد فقط تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ فرصت دارند تا یک “استراتژی معقول” برای مصادره دارایی های روسیه به هم ببافند. این خبر برای جامعه جهانی شوک آور بود. بریتانیا اعلام کرد که اقدام ایالات متحده می تواند یک سابقه مضر ایجاد کند که به طور قطع سیستم مالی جهانی را تضعیف خواهد کرد.”

نویسنده وب سایت چینی خاطرنشان می کند که در صورت مصادره غارتگرانه دارایی های روسیه، اعتبار شش متحد ایالات متحده و خود ایالات متحده به طور غیرقابل بازگشتی تضعیف خواهد شد. او می گوید: “اگر آنها واقعاً این کار را انجام دهند، پس چه کسی جرات سرمایه گذاری در این کشورها را خواهد داشت؟ به محض اینکه چیزی را دوست ندارند، دارایی ها و پول شما “مصادره” می شود.” او می نویسد که در اصل، ایالات متحده می خواهد میلیاردها دلار روسیه را به سادگی بدزدد و او تصمیم گرفته است “برای این کار یک باند جنایتکار واقعی تشکیل دهد”. با این حال، این نوع دزدی ابلهانه‌ترین، گران ترین و همچنین ناموفق ترین «تامین مالی» است، نویسنده Sohu خاطرنشان می کند و ادامه می دهد:

“این یک محاسبه استراتژیک مرگبار برای ایالات متحده است. اول، این یک ارزیابی اشتباه از میزان همبستگی بین تجارت ایالات متحده و تجارت جهانی است. دوم، این یک ارزیابی اشتباه از بحران اقتصادی است که در سایر کشورها در حال شکل گیری است. سوم، این یک ارزیابی اشتباه از “ضرورت” سیستم تسویه حساب مالی ایالات متحده است. این اقدام ایالات متحده بلافاصله انگیزه کشورهای مختلف را برای جستجوی سیستم های تسویه حساب جایگزین در تجارت بین المللی افزایش داده است. و این به نوبه خود به جهانی شدن انحلال دلار منجر می شود.”

هیچ نظری موجود نیست: