۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

 

هشتاد و سومین روز جنگ غزه؛ دومینوی انهدام جنگ‌افزارهای اسرائیلی و شهادت 50 فلسطینی

هشتاد و سومین روز جنگ غزه نیز به تداوم جنایات هولناک اشغالگران در غزه گذشت، در حالی که نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در چندین محور به ویژه در مرکز و جنوب نوار غزه همچنان با شدت ادامه دارد.

هشتاد و سومین روز جنگ غزه؛ دومینوی انهدام جنگ‌افزارهای اسرائیلی و شهادت 50 فلسطینی


سخنگوی وزارت بهداشت اشرف القدره، امروز (پنجشنبه، ۲۸ دسامبر)، اعلام کرد که در بمباران‌های بیت‌لاهیا، خانیونس و المغازی از صبح امروز تاکنون، ۵۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند و شمار قربانیان رو به افزایش است. 

اشغالگران صهیونیست، صبح امروز دیر البلح و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و موجب شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شدند، همچنین یک خودروی حامل زخمی‌ها را در دیر البلح هدف قرار دادند که به شهادت همه سرنشینان آن منجر شد. دست‌کم هفت شهروند فلسطینی در بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، شهید شدند. 

 

این در حالی است که نظامیان صهیونیست، شب گذشته نیز یک جنایت هولناک جدید در نزدیکی بیمارستان الامل در خانیونس مرتکب شدند و با هدف قرار دادن محوطه آن، موجب شهادت دست‌کم ۳۰ فلسطینی شدند. 


 

به گزارش منابع پزشکی، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۱۶ جنایت جدید در حق خانواده‌های فلسطینی شده است که به شهادت ۱۹۵ نفر و مجروحیت ۳۲۵ تن دیگر منجر شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان در حال نبرد با اشغالگران و هدف قرار دادن تانک‌ها و جنگ‌افزارهای نظامی آنها در خانیونس، جنوب نوار غزه و البریج در مرکز آن و شلیک راکت به سوی اراضی اشغالی هستند. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، امروز اعلام کرد که پایگاه نظامیان اشغالگر در «العین الثالثه» را هدف راکت قرار داده‌اند. 

 

به نوشته المیادین، طی ساعات گذشته، مقاومت فلسطین یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرد و چندین تانک و جنگ افزار اسرائیلی را منهدم کرد. شاخه نظامی حماس نیز از هدف قرار دادن هفت خودروی نظامی اسرائیلی با راکت‌های یاسین ۱۰۵ و بمب‌های «الشواظ» در دو منطقه التفاح و الدرج در شهر غزه و انهدام یک تانک مرکاوا در جنوب شرق اردوگاه البریج خبر داد. 

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز مسؤولیت هدف قرار دادن دو خودروی نظامی اسرائیلی با خمپاره در محور التفاح را برعهده گرفت. 

پایان پیام/

هیچ نظری موجود نیست: