۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

 

نیم میلیون از حیزانتفاع افتاده اند، نیم میلیون لازم داریم.



نماینده اوکراینی توضیح می دهد که چرا کی یف به نیم میلیون سرباز داوطلب دیگر نیاز دارد


نماینده پارلمان اوکراین، رومن کوستنکو، گفت که ارتش اوکراین برای جبران تلفات و تشکیل واحدهای جدید در ۱۲ ماه آینده به نیم میلیون سرباز داوطلب جدید نیاز دارد. این نماینده مجلس همچنین هشدار داد که اوکراینی‌های واجد شرایط از بسیج جاری فرار نخواهند کرد.

رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، هفته گذشته اعلام کرد که رهبری نظامی خواستار بسیج “۴۵ هزار تا نیم میلیون نفر” در بحبوحه درگیری با روسیه شده است. اوایل این ماه، وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، تخمین زد که کی یف از زمان آغاز خصومت ها در فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۳۸۳ هزار سرباز کشته و زخمی داشته است.

کوستنکو در مصاحبه ای با رسانه اوکراینی اوکرینفورم که روز دوشنبه منتشر شد، ابراز تاسف کرد که هموطنانش “فکر می کردند که ما به زودی پیروز خواهیم شد”. این امر به اوکراینی ها این باور را داد که “می توانند به زندگی خود ادامه دهند [و] برای بسیج آماده نشوند”.

“و حالا، کلمات در مورد ۴۵۰ هزار تا نیم میلیون نیروی بسیجی اضافی برای همه یک شوک ناگهانی است”، این قانونگذار گفت. او افزود که این رقم تقریباً نیاز نیروهای مسلح را برای پر کردن “تلفات بهداشتی در طول سال” و تشکیل واحدهای جدید منعکس می کند. ارتش، به گفته کوستنکو، باید سال ها قبل برنامه ریزی کند، زیرا این درگیری می تواند “بسیار طولانی شود”.

رئیس کمیته امنیت ملی افزود که دولت اوکراین باید تمرکز سیاست اطلاع رسانی خود را از وعده پیروزی سریع و تعطیلات در کریمه به پیامی جدی تر تغییر دهد: “همه باید میهن خود را محافظت کنند. هیچ کس از این کار فرار نخواهد کرد”.

چندین رسانه اوکراینی روز دوشنبه گزارش دادند که لایحه ای که در حال حاضر توسط مجلس اوکراین بررسی می شود، کاهش سن سربازی را از ۲۷ به ۲۵ سال پیش بینی می کند. این لایحه همچنین قرار است معرفی احضاریه های الکترونیکی را که از جمله از طریق ایمیل ارسال می شوند، را تصویب کند.

گزارش شده است که سربازانی که از خدمت سربازی خودداری می کنند از استفاده از خدمات و خدمات دولتی خاص، دریافت وام، سفر به خارج از کشور و انجام معاملات املاک محروم خواهند شد.

نماینده ودیم ایوچنکو به خبرگزاری Strana.ua گفت که مردانی که برای فرار از بسیج در خارج از کشور پنهان می شوند، ممکن است از خدمات کنسولی، از جمله صدور گذرنامه های جدید، محروم شوند.

هیچ نظری موجود نیست: