۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

 

اوکراینی‌ها با زمستان جنگی وحشتناکی روبرو هستند

ژنرال ژان پل پالومروس، رئیس سابق ستاد نیروی هوایی و فرمانده سابق عالی تحول ناتو.

(ج) REA



یک ژنرال بازنشسته فرانسوی و فرمانده سابق ناتو، تصویری تاریک از چشم انداز اوکراین در درگیری خود با روسیه در ماه‌های آینده ترسیم کرد و اعلام کرد که کی‌یف و حامیان غربی آن در بهترین حالت می‌توانند امیدوار باشند که در این زمستان تلفات بیشتری متحمل نشوند.

ژان-پل پالمروس، رئیس سابق ستاد نیروی هوایی فرانسه، روز جمعه در مصاحبه با شبکه آنلاین Franceinfo گفت: «اوکراینی‌ها زمستان وحشتناکی را تجربه خواهند کرد. «ما نباید چشمان خود را ببندیم. در بهترین حالت، آنها می توانند موقعیت هایی را که در حال حاضر دارند دفاع کنند. نباید به چیزی بهتر امیدوار باشیم.»

پالمروس که پس از خروج از نیروی هوایی فرانسه در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از دو فرمانده استراتژیک ناتو خدمت کرد، خواستار افزایش کمک اروپایی ها به اوکراین شد. «اروپایی ها باید بهتر و بیشتر سرمایه گذاری کنند اگر می خواهند قادر به حمایت از تلاش های جنگی در اوکراین باشند»، او گفت. «در حال حاضر اینطور نیست.»

ژنرال بازنشسته در حاشیه بازدید رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، از نیروهای فرانسوی در اردن، این سخنان را بیان کرد، جایی که او قول داد که از اوکراین همچنان حمایت خواهد کرد. «ما نمی توانیم اجازه دهیم روسیه پیروز شود»، رئیس جمهور فرانسه گفت.

با این حال، مکرون روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی France 5 اذعان کرد که ایالات متحده و متحدان اروپایی آنها موفق نشده اند با تحریم ها اقتصاد روسیه را فلج کنند. او همچنین اذعان کرد که وضعیت سیاسی نامطمئن در ایالات متحده چشم انداز اوکراین را تیره می کند.

آخرین دور کمک اروپایی به اوکراین در اوایل این ماه در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل شکست خورد، زمانی که نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان، وعده ۵۰ میلیارد یورویی (۵۴ میلیارد دلاری) اتحادیه اروپا را رد کرد. در همین حال، پیشنهاد کمک ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده برای کی‌یف در واشنگتن به بن‌بست خورده است، زیرا قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تا زمانی که کی‌یف و حامیان آن استراتژی پیروزی روشنی ارائه ندهند، از تخصیص بودجه بیشتر خودداری می‌کنند. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، هشدار داده است که اگر کنگره موافقت نکند، بودجه کمک واشنگتن به اوکراین تا پایان این ماه به پایان خواهد رسید.

پالمروس از فزاینده شدن مشکلات غرب در ارائه کمک‌های لازم به اوکراین ابراز تأسف کرد. «پیام روشن است»، او گفت. «حالا باید به حرف‌ها عمل کنیم.»

دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، در مصاحبه ای در اوایل این ماه اذعان کرد که اوکراین در ضد حمله طولانی انتظار خود هیچ پیشرفتی در میدان نبرد نداشته است. او در مورد چشم انداز کی‌یف گفت: «ما باید برای اخبار بد آماده باشیم. «جنگ ها در مراحلی پیش می روند، اما ما باید در هر زمان از اوکراین حمایت کنیم.»

هیچ نظری موجود نیست: