۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

 

رسانه های آمریکایی انجام ضدحمله جدید اوکراین را بعید عنوان کردند

افسر اطلاعاتی آمریکا از فرارسیدن آخرین مرحله درگیری در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2023
اشتراک
نشریه غربی به نقل از تحلیلگران نظامی گزرش می دهدکه ضد حمله جدید توسط نیروهای اوکراینی و پیشرفت خطوط دفاعی روسیه بعید است.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب خبرگزاری ان بی سی آمریکا آمده است:" در آغاز سال 2023، امیدها به ضد حمله اوکراین بسیار زیاد بود. برنامه را تغییر خواهد داد. این اتفاق نیفتاد و چشم انداز پیشرفت در سال 2024 نیز بعید است. تحلیلگران نظامی پیش بینی می کنند که درگیری های شدید احتمالا تا سال آینده ادامه خواهد داشت، اما بعید است که نیروهای کی یف دست به یک ضد حمله جدید بزنند."
ضد حمله اوکراین در 4 ژوئن آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، بلکه به سختی شکست خوردهاست. تا اوایل دسامبر، ضد حمله ک ییف بیش از 125 هزار کشته و زخمی به همراه داشت. همانطور که پوتین در ماه دسامبر گفت، غرب هر آنچه را که وعده داده بود به اوکراین داد، و حتی بیشتر - در این مدت نیروهای مسلح روسیه 2.3 هزار خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین، از جمله 747 تانک را منهدم کردند . به گفته سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند. به دلیل ناتوانی در ارائه موفقیت های نظامی به اوکراین که بودجه آن کاملاً به درآمدهای خارجی وابسته است، دریافت یارانه از غرب بسیار دشوارتر شده است. همانطور که پوتین گفت روسیه آماده مذاکره است.

هیچ نظری موجود نیست: