۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

 

آمریکا حداقل 230 هواپیما و 30 کشتی حامل سلاح به اسرائیل داده است

در حالی که شمار شهدای فلسطینی از 20 هزار و 400 نفر فراتر رفته، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خبر داد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ 230 هواپیمای باری و 30 کشتی حامل سلاح برای تل‌آویو ارسال کرده است.

آمریکا حداقل  230 هواپیما و 30 کشتی حامل سلاح به اسرائیل داده است

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، صبح امروز (یکشنبه)، خبر داد آمریکا‌ طی بازه جنگ ده‌ها هواپیمای باری و کشتی حامل سلاح برای تل‌آویو ارسال کرده است.

یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت از زمان آغاز جنگ، آمریکا ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی حامل تسلیحات و مهمات برای اسرائیل ارسال کرده است. 

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه هجدهم آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود دولت بایدن از اختیارات اضطراری خود برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم اسرائیل اسافتاده کرده که این اقدام بدون مراجعه به کنگره برای گرفتن تایید انجام شده است.

 «یائیر گولان» نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته (یکشنبه)، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «معاریو» گفت: «علی‌رغم ویرانی‌های بسیاری که ارتش اسرائیل در غزه ایجاد کرده است، اما ما مانند طرفی ضعیف در این جنگ ظاهر شدیم که تنها با کمک‌های آمریکا می‌تواند از خود دفاع کند».

آمریکا در حالی کمک‌های تسلیحاتی خود را برای اسرائیل ارسال کرده که هزاران زن و کودک فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه عصر دیروز بود که در جدیدترین آمار خود از شمار شهدای فلسطینی اعلام کرد ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی در پی حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است.

مقاومت اسلامی عراق بعد از آغاز جنگ در نوار غزه، آمریکا را مسئول اصلی کشتار مردم فلسطین معرفی و تاکید کرده بود که تمام پایگاه‌های ارتش آمریکا در منطقه را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

نیروهای مقاومت عراق تاکنون‌ ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا در غرب و شمال عراق و همچنین در شرق و شمال شرق سوریه را هدف حملات پهپادی و راکتی خود قرار داده‌اند.

سید حسن نصرالله دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان نیز در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید گفته بود این آمریکاست که جنگ غزه را مدیریت می‌کند.

پایان پیام/

هیچ نظری موجود نیست: