۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

 

نظامیان زخمی اسرائیلی نتانیاهو را به اتاقشان راه ندادند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو که چهارشنبه شب برای ملاقات با نظامیان اسرائیلی زخمی شده در نبرد زمینی غزه، به بیمارستانی در قدس اشغالی رفته بود، به در بسته خورد.

نظامیان زخمی اسرائیلی نتانیاهو را به اتاقشان راه ندادند

«نتانیاهو برای ملاقات آمده بود، یکی از خانمهای مسؤول در بخش از من پرسید آیا می‌خواهم او به اتاق من بیاید...البته که چنین دیداری را نپذیرفتم». این را «اور اشنیبرگ» نظامی اسرائیلی بستری شده در بخش توانبخشی یکی از بیمارستان‌های قدس اشغالی می‌گوید. 

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم برای ملاقات با نظامیان زخمی شده در نبرد غزه، چهارشنبه شب (۲۷ دسامبر) به بیمارستان «هداسا» رفته بود اما برخی از نظامیان زخمی از ملاقات با وی خودداری کردند.گفته می‌شود که تنها در یک بخش، از ۱۸ نظامی بستری شده، ۱۵ نفر با ورود نخست‌وزیر به اتاقشان مخالفت کردند.

اما در مقابل بیمارستان هداسا، گزارش‌های منتشر شده در خصوص این مخالفت نظامیان زخمی را نادیده گرفت و اعلام کرد که نخست‌وزیر از میان مجروحان عبور کرد،  آنها با شور و حرارت فراوان از او پذیرایی کردند. نتانیاهو روحیه آنها را تشویق کرد و به آنها اطمینان داد که «اسرائیل متحد و متعهد به دستیابی به پیروزی کامل» است.

این نخستین‌بار نیست که نظامیان اسرائیلی از دیدار با نتانیاهو خودداری می‌کنند. هفته پیش نیز چنین ماجرایی در بیمارستان «شیبا» در منطقه «تل هشومیر» در نزدیکی تل‌‌آویو تکرار شد تا جایی که نمایندگان ارتش و اعضای دفتر نخست‌وزیری مجبور شدند تنها شماری از نظامیان که حاضر به دیدار شده بودند را در بخشی جداگانه و ایزوله کنار هم جمع کنند. این مخالفت‌ها با نتانیاهو تنها به سربازان اسرائیلی بازگشته از غزه منحصر نمی‌شود، پیشتر نیز شماری از خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس و حتی خانواده یکی از اسرایی که طی مبادله اسرا از غزه آزاد شده بود، به درخواست بنیامین نتانیاهو برای دیدار پاسخ منفی داده‌ بودند.

 

 

یکی از نظامیان بستری شده در بیمارستان هداسا که شب گذشته اجازه نداده بود نتانیاهو وارد اتاقش شود، طی پستی در شبکه ایکس نوشت: «من در اورشلیم، پایگاه حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) هستم. تغییر احساس می‌شود، دوران (حکومت لیکود) سر آمده است».

شکست تل‌آویو در جریان عملیات «طوفان الاقصی» نارضایتی‌های شدیدی را در خصوص عملکرد کابینه نتانیاهو و به ویژه شخص وی در سطوح سیاسی و نظامی به همراه داشته است و به همین دلیل درخواست‌ها برای برکناری وی بالا گرفته است و بنا بر آمار ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی که طبق گفته کارشناسان بسیار کمتر از حد واقعی اعلام می‌شود، در جریان این عملیات، ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته و ۵۱۳۲ نفر زخمی شده‌اند و تا هشتاد و سومین روز جنگ، ۵۰۱ نظامی کشته و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. 

پایان پیام/

 

هیچ نظری موجود نیست: