۱۴۰۲ بهمن ۲۹, یکشنبه

 

فرار نیروهای مسلح اوکراین از آودیوکا

نیروهای مسلح روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین قبل از صدور دستور عقب نشینی از آودیوکا فرار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی یک روز قبل از دستور الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برای عقب نشینی شروع به فرار غیرقابل کنترل از آودیوکا کردند.
پیشتر الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از خروج واحدهای اوکراینی از آودیوکا خبر داده بود. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، یکی از دلایل تسلیم شهر را عدم کمک کافی غرب و کمبود مهمات عنوان کرد.
این شهر گره دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین بود.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در نتیجه مساحت ۳۱.۷۵ کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد. تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی بوده است. تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی زیر فشار آتشباری مستمر نیروهای روسی، موفق شدند با رها کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود، آودیوکا را با عجله ترک کنند".
این وزارتخانه تصریح کرد: "در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.

هیچ نظری موجود نیست: