۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

 جنایت در غزه؛ صدها شهید و مجروح در حمله به جمعیتی که منتظر دریافت کمک بودند

رسانه‌های فلسطینی از حمله به صف دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه در غزه خبر می‌دهند؛ طبق آخرین گزارش‌ها صدها نفر در این جنایت شهید یا مجروح شده‌اند.


میدان «النابلسی» در شهر غزه امروز (پنج شنبه) شاهد یک جنایت دیگر ارتش اشغالگر اسرائیل بود، صدها نفری که برای دریافت کمک صف کشیده بودند، مورد هدف شلیک تانک‌ها قرار گرفتند.
وبگاه عرب48 نوشته است که گلوله‌ها به کامیون حامل کمک‌ها برخورد کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز از شهادت حداقل 70 نفر در این حمله خبر داد.مدیر بخش پرستاری بیمارستان الشفاء غزه نیز گفت که صدها مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند که با وجود امکانات محدود، کادر درمانی و امدادی تحت فشار شدیدی قرار دارند.او گفت: «چیزی که امروز شاهد هستیم، ما را یاد جنایت بیمارستان المعمدانی می‌اندازد؛ ما فقط سه اتاق عمل کوچک داریم که برای صدها مجروح نمی‌توان کاری از پیش برد».در این راستا دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه نیز گزارش داد که این جنایت را مستند‌سازی کرده است. به گفته این دیده‌بان، تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت «صف گرسنگان» در میدان «النابلسی» در خیابان «الرشید» غزه شلیک کردند.این دومین بار در یک هفته اخیر است که جمعیت منتظر برای دریافت کمک، مورد هدف قرار می‌گیرند، روز یکشنبه نیز در همین مکان 22 نفر به همین شکل به شهادت رسیدند، آن هم در شرایطی که گرسنگی و قحطی در غزه بیداد می‌کند.

حمله به مردمی که برای دریافت غذا صف کشیده‌اند در حالی است که آژانس «آنروا» روز گذشته در وبسایت خود گزارش داد میزان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه در ماه جاری میلادی در مقایسه با ماه گذشته 50 درصد کاهش یافته است.آنروا نوشت که امکان اینکه همین کمک‌های اندک را به شمال غزه یا به بخش‌هایی در جنوب برساند را ندارد و ارتش اسرائیل همچنان کامیون‌های حامل کمک‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.از سوی دیگر سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل نیز در گفت و‌گو با الجزیره هشدار داد که خطر قحطی در شمال غزه واقعی بوده و بحران در حال انتقال به جنوب است.

هیچ نظری موجود نیست: