۱۴۰۲ اسفند ۴, جمعه

 

ادعای حوثی های یمن: از آغاز عملیات خود به 48 کشتی حمله کرده ایم

 حوثی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2024
اشتراک
طی 20 هفته گذشته از آغاز عملیات نظامی جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، 48 کشتی در دریاهای سرخ و عرب مورد حمله قرار گرفته و 183 پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را عبدالمالک الحوثی ، رهبر حوثی‌ها، در شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد
وی ادامه داد: "با توجه به اینکه دشمن به نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد و با آتش بس موافقت نمی کند، عملیات ما ادامه دارد و از نظر کمی و کیفی افزایش می یابد. از جمله تعداد عملیات انجام شده علیه کشتی های دشمن طی هفته اخیر به 13 رسید و طی 20 هفته رویارویی با دشمن در دریای سرخ و عرب، 48 فروند کشتی مورد حمله قرار گرفته و 183 فروند پهپاد و موشک به سمت تشکیلات دشمن شلیک شد".
علاوه بر این، نیروهای مسلح حوثی به گفته رهبرشان، بیش از 1.1 هزار رزمایش نظامی، رژه و راهپیمایی انجام دادند و در این مدت بیش از 273 هزار جنگجو در قالب بسیج عمومی آموزش دیده و فارغ التحصیل شدند.
سخنگوی ارتش حوثی ها شامگاه پنجشنبه از یک حمله جدید به یک ناوشکن آمریکایی و یک کشتی انگلیسی خبر داد.
حوثی‌ها قبلاً گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه است و استدلال کرده‌اند که در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.

هیچ نظری موجود نیست: