۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

 

فرمانده کل ارتش اوکراین از اشتباهات محاسباتی فرماندهان نیروهای مسلح خود شکایت کرد

نظامیان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، برخی فرماندهان نیروهای مسلح رژیم کی یف در جبهه را متهم به اشتباه در محاسبات خود کرد، که نمی تواند بر "ثبات دفاع" تأثیر نگذارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، وی گفت:" "وضعیت در منطقه عملیات نیروهای دفاعی اوکراین همچنان دشوار است... وضعیت متشنجی در جبهه‌های آودیوکا و زاپوروژیه ایجاد شده است... در حین کار، اشتباهات محاسباتی برخی از فرماندهان در زمینه کنترل وضعیت در جبهه کشف شد که بر ثبات دفاع در راستا‌های خاصی تأثیر گذاشته است."
بامداد شنبه 17 فوریه، سیرسکی دستور خروج از شهر آودیوکا را صادر کرد. ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، علت خروج نیروهای مسلح اوکراین را فقدان کمک کافی از سوی غرب و کمبود مصنوعی مهمات قلمداد کرد . پیش از این، پنتاگون اعلام کرده بود که ارتش اوکراین، بدون از سرگیری کمک های آمریکا، باید تصمیم بگیرد که کدام شهرها را می تواند نگه دارد. لایحه ای که از جمله بیش از 60 میلیارد دلار برای نیازهای کی یف اختصاص می دهد، توسط سنای آمریکا تصویب شد اما در مجلس نمایندگان کنگره در جا می زند. ولادیمیر زلنسکی اعتراف کرد که اوکراین در صورت عدم دریافت کمک های وعده داده شده از سوی ایالات متحده ظرف یک ماه در میدان نبرد، تضعیف می شود.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری بوده ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: