۱۴۰۲ اسفند ۳, پنجشنبه

 

اوکراین بیش از صد هزار سرباز را در مرز خود با بلاروس مستقر کرده است

اوکراین بیش از صد هزار سرباز را در مرز خود با بلاروس مستقر کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد اوکراین یک گروه تهاجمی از نیروهای مسلح خود را در مرز این کشور با بلاروس متمرکز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وی تصریح کرد: اکنون این گروه متشکل از حدود 112 تا 114 هزار نفر است.
در عین حال، فقط از حدود 17 هزار به طور مستقیم برای نگهبانی از مرز استفاده می شود.
در عین حال، خرنین خاطرنشان کرد که چنین وضعیتی نیازی به افزایش نیروهای نظامی بلاروس در مرز جنوبی خود ندارد.
هفته گذشته، کمیته امنیت دولتی بلاروس یک گروه خرابکاری و شناسایی را که توسط سرویس امنیتی اوکراین به کشور اعزام شده بود، بازداشت کرد. در منطقه للچیتسکی در استان گومل بلاروس رژیم عملیات ضد تروریستی اعلام شد. کمیته امنیت دولتی بلاروس اطلاع داد مواد منفجره از نزد ماموران سرویس ویژه کی یف ضبط شد که قرار بود از آنها برای حملات تروریستی در قلمرو بلاروس و روسیه استفاده شود.
در پایان ژانویه، کمیته دولتی مرزبانی جمهوری بلاروس گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین گروهی از نیروهای مسلح را در نزدیکی مرزهای دو کشور متمرکز کرده اند. شبه نظامیان اوکراینی با استفاده از پهپاد در حال شناسایی قلمرو همسایه شمالی خود بوده و همچنین به طور فعال در حال ساخت میدان های مین، سازه های مهندسی مختلف و موانع هستند.
علاوه بر این، ماه گذشته در بلاروس یک مامور سرویس مخفی رژیم کی یف که در حال انتقال سلاح، مواد منفجره و هواپیماهای بدون سرنشین از طریق مرز به داخل این کشور بود، بازداشت شد.
علاوه بر این، در ژانویه، الکساندر ولفوویچ، دبیر دولتی شورای امنیت بلاروس، گفت که گروه‌های خرابکار و شناسایی و گروه‌های مسلح غیرقانونی در اوکراین آموزش می‌بینند که هدفشان بی‌ثبات کردن اوضاع در این جمهوری است.

هیچ نظری موجود نیست: