۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

 

کشاورزان معترض برای هو کردن ماکرون، وارد نمایشگاه کشاورزی در فرانسه شدند + فیلم

اعتراضات کشاورزان در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
کشاورزان ناراضی از سیاست های دولت فرانسه به قصد اعتراض و هو کردن امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور، با شکستن حصار پلیس به غرفه نمایشگاهی که وی در آنجا حضور داشت، هجوم بردند.
به گزارش اسپوتنیک، از صبح زود، کشاورزان با سوت ها و پرچم های اتحادیه صنفی خود در ورودی مرکز نمایشگاهی پورت دو ورسای، که نمایشگاه کشاورزی در آنجا افتتاح می شود، ازدحام کرده اند.
علیرغم حضور ماموران نیروی انتظامی که ورودی مرکز نمایشگاه را مسدود کرده بودند، چند صد کشاورز موفق به نفوذ به داخل شدند.
بین نگهبانان و معترضان درگیری رخ داد. پلیس شروع به بیرون راندن معترضان از ساختمان کرد.
مکرون در آن لحظه در طبقه دوم ساختمان بود. او مصمم بود با کشاورزان و اتحادیه های صنفی آنها صحبت کند. برخی از آنها آماده دیدار با رئیس جمهور هستند، اما بسیاری مخالف حضور وی در نمایشگاه کشاورزی هستند، زیرا به نظر آنها، مقامات "به اندازه کافی برای کشاورزان کار نکرده اند."
نیروهای ویژه پلیس برای سرکوب اعتراضات شروع به ورود به مرکز نمایشگاه کردند.
در فرانسه، اعتراضات کشاورزان در هفته های اخیر شدت گرفته است. معترضان بزرگراه های کلیدی را مسدود کردند و با تراکتور، بسته های کاه و ا کود، ترافیک را مسدود کردند. کشاورزان همچنین شهرداری ها و ساختمان های دولتی را با کود و زباله بمباران کردند. آنها خواستار به رسمیت شناختن اهمیت فعالیت های خود شدند و سیاست های دولت در بخش کشاورزی را محکوم کردند که به نظر آنها به کشاورزان لطمه وارد می کند. کشاورزاناز جمله با واردات محصولات کشاورزی، محدودیت در استفاده از آب برای آبیاری، افزایش قیمت گازوئیل و همچنین اقدامات محدودکننده برای حفاظت از محیط زیست و بار مالی فزاینده بر تولید مخالف هستند.

هیچ نظری موجود نیست: