۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

 

مطرح شدن پیشنهاد خروج آمریکا از سازمان ملل متحد در کنگره این کشور

کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
مت گاتز، عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، پیشنهاد توقف کمک مالی به سازمان ملل، خروج از آن و همچنین حذف مقر این سازمان از قلمرو ایالات متحده را داد.
به گزارش اسپوتنیک، او در کنفرانسی در فلوریدا گفت: "من می خواهم مصرف وجوه در بودجه ما برای سازمان ملل صفر باشد. ایالات متحده باید از سازمان ملل خارج شود و سازمان ملل باید ایالات متحده را ترک کند."
به گفته گاتز، ایالات متحده باید کمک مالی به سازمانی را که کارمندان آن "به اسرائیلی ها حمله کرده و آنها را کشتند" متوقف کند.
پیش از این، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) اطلاعاتی از اسرائیل در مورد ادعای دست داشتن برخی از کارکنان خود در حمله حماس فلسطینی به این کشور در 7 اکتبر 2023 دریافت کرده و تصمیم به فسخ قراردادهای آنها گرفته است. تعداد این کارمندان و میزان مشارکت آنها در حمله به اسرائیل گزارش نشده است.
فیلیپو لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی گفت که کارمندان مظنون به دست داشتن در حمله به اسرائیل در این آژانس در صورت مجرم شناخته شدن محاکمه خواهند شد. با این وجود فنلاند، انگلیس ، ایتالیا، استرالیا، کانادا، آلمان، سوئد، ژاپن و تعدادی از کشورهای دیگر قطع کمک مالی به این سازمان را اعلام کرده اند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورها خواست اجازه ندهند کار آژانس قطع شود. رسانه ها گزارش دادند که بدون تمدید بودجه، آژانس پس از فوریه قادر به فعالیت نخواهد بود. اسرائیل قبلاً رسماً اعلام کرده است که به هر طریق ممکن برای توقف فعالیت های آنروا تلاش خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: