۱۴۰۲ اسفند ۲, چهارشنبه

 

فتح از گفتگوی مستقیم با حماس در نشستی در مسکو خبر داد

فتح از گفتگوی مستقیم با حماس در نشستی در مسکو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
ایمن الرکاب، یکی از اعضای شورای رهبری فتح و استاد علوم سیاسی دانشگاه قدس اعلام کرد انتظار می رود گفتگوی مستقیم بین جنبش های فلسطینی فتح و حماس در جریان نشست های گروه های فلسطینی در مسکو انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این مقامات سازمان های فلسطینی گزارش داده بودند که تمامی جناح های سیاسی عمده فلسطینی در مذاکرات مسکو از 28 فوریه تا 2 مارس برای غلبه بر اختلافات داخلی خود شرکت خواهند کرد.
الرقاب در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره مستقیم فتح و حماس در مسکو گفت:" انتظار دارم گفتگوی مستقیم (بین فتح و حماس) انجام شود، زیرا همه جناح ها در این نشست حضور خواهند داشت. همه موافقت کردند و در نتیجه گفتگو انجام خواهد شد".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو انتظار دارد در آینده ای قابل پیش بینی نشستی بین فلسطینی ها با حضور همه جناح های عمده برای غلبه بر انشعاب داخلی در بین آنها برگزار کند. اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و جنبش ابتکار ملی فلسطین قبلاً تأیید کرده بودند که دعوت نامه هایی را برای شرکت در نشست بین فلسطینی ها در پایتخت روسیه در پایان فوریه سال جاری میلادی دریافت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: