۱۴۰۲ بهمن ۲۹, یکشنبه

 

بایدن: اوکراین ممکن است شهرهای دیگری را از دست بدهد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا گفت که چیزهای زیادی در خطر است. ناتو برای بقای ما حیاتی است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به موفقیت تلاش‌های دولتش برای دریافت بودجه اضافی از کنگره برای تأمین نیازهای کی‌یف اعتقاد دارد، اما نمی‌توان مطمئن بود که تا آن زمان شهرهای بیشتری از اوکراین تحت کنترل روسیه قرار نگیرند.
بایدن به خبرنگاران کاخ سفید گفت: "امروز بعدازظهر با زلنسکی صحبت کردم تا به او بگویم مطمئن هستم که این پول را از کنگره دریافت خواهیم کرد. چیزهای زیادی در خطر است. ناتو برای بقای ما حیاتی است".
خبرنگاران از رئیس جمهور ایالات متحده پرسیدند چقدر می توان مطمئن بود که تا زمانی که کنگره درخواست دولت برای تخصیص اعتبارات اضافی را تایید کند، هیچ شهر دیگر اوکراینی تحت کنترل نیروهای روسیه درنیاید.
بایدن گفت: "نمی توانم چیزی در این باره بگویم و مطمئن نیستم. هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد. ببینید، اوکراینی ها شجاعانه و قهرمانانه می جنگند. چیزهای زیادی در خطر است. اینکه مهمات ما تمام می شود، که ما از آنها روبرمی گردانیم، پوچ، غیراخلاقی است. به همین دلیل است که من برای دریافت مهمات مورد نیاز آنها مبارزه خواهم کرد."
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.

هیچ نظری موجود نیست: