۱۴۰۲ اسفند ۶, یکشنبه

 

آیا اوکراین به استفاده از سلاح غربی برای حمله به خاک روسیه دست خواهد زد؟

تسلیحات غربی برای اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
غرب از کی یف خواسته است فهرستی از اهداف در خاک روسیه ارائه کند و امکان حمله به آنها را توجیه کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراین از سلاح‌های ارسالی متحدان غربی علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
او تاکید کرد: "اوکراین فاقد امکان و حق استفاده از این سلاح ها علیه روسیه است و هرگز از سلاح‌های شرکای خود در سرزمین‌هایی غیر از اوکراین استفاده نخواهد کرد".
منبع آگاهی به اسپوتنیک گفت که کشورهای ناتو که چنین تسلیحاتی را منتقل می کنند به خوبی می دانند که رهبری اوکراین با استفاده از آن ها به عملیات تروریستی دست می زنند و حملات موشکی به اهداف غیرنظامی در خاک روسیه انجام می دهند و یاعث کشتار غیرنظامیان می شوند.
شایان ذکر است که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای مسکو تبدیل خواهد شد.
پیشتر نیز، دولت فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرده بود که موضع آلمان روشن است: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. آلمان تقریباً 32 میلیارد یورو به اوکراین در قالب کمک های بشردوستانه، بودجه مستقیم و تسلیحات کمک کرده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که برلین در سال 2024 به میزان 7.1 میلیارد یورو به کی یف کمک نظامی خواهد کرد. در حال حاضر شش میلیارد یورو برای سال های آینده تخصیص داده شده است.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: