۱۴۰۲ اسفند ۸, سه‌شنبه

 

واکنش کرملین به سخنان مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین

کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:ا باید نه در مورد احتمال، بلکه در مورد اجتناب ناپذیری جنگ با ناتو صحبت کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که اعزام نیروهای غربی به اوکراین منجر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو خواهد شد.
وی در ادامه افزود: «در این مورد، ما باید نه در مورد احتمال، بلکه در مورد اجتناب ناپذیری آن صحبت کنیم. ما آن را اینگونه ارزیابی می کنیم. این کشورها نیز باید به همین ترتیب این موضوع را ارزیابی و از آن آگاه باشند. و اینکه آیا این به نفع آنها و مهمتر از همه به نفع شهروندان کشورهایشان است یا خیر."
پسکوف تصریج کرد:« همین واقعیت بحث درباره امکان "ارسال نیروهای خاصی از کشورهای ناتو به اوکراین" عنصر بسیار مهم جدیدی استد. زیرا دیگر عناصر در سخنرانی های رئیس جمهور فرانسه قبلاً به این یا آن صورت بیان شده است».
وی همچنین یادآور شد که موضع مکرون در مورد نیاز به تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در کرملین به خوبی شناخته شده است. همزمان، مسکو به این واقعیت نیز توجه کرده است که در اروپا در مورد موضوع اعزام ارتش به اوکراین اتفاق نظر وجود ندارد. پسکوف خاطرنشان کرد که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در رویداد پاریس دست به "ارزیابی نسبتاً هوشیارانه از خطرات احتمالی چنین اقدامی و خطر بالقوه دخالت مستقیم در یک درگیری داغ» زدند.
علاوه بر این، مکرون گفت که اعضای اتحادیه اروپا با ایجاد ائتلاف بعدی و نهم برای تامین بمب و موشک های دوربرد اوکراین موافقت کردند. رئیس جمهور فرانسه یادآور شد که هشت ائتلاف اروپایی در حال حاضر برای ساده سازی عرضه تسلیحات به کی یف از جمله سیستم های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات وجود دارد.
مکرون افزود که فرانسه هر کاری انجام خواهد داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کند.
دیرتر، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرد.
گفتنی است، در کنفرانس مطبوعاتی پایانی کنفرانس پاریس، مکرون همچنین با اشاره به اینکه هنوز اجماع حاصل نشده است، گفت که اعزام نیروهای غربی به اوکراین محتمل است و ممکن است اجازه آن صادر شود.
علاوه بر این، فلوریان فیلیپات، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد حمله احتمالی روسیه به اروپا برای کشاندن فرانسوی ها به یک جنگ جهانی است.
پیش از این، دیمیتری بلیک، نماینده دومای دولتی سواستوپل گفت که گروهی از کشورهای ناتو تصمیم گرفتند برای قانونی کردن حضور ارتش خود در اوکراین دست به توطئه بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: