۱۴۰۲ اسفند ۸, سه‌شنبه

 دستگیری معترضان به نسل‌کشیِ بایدن در نیویورک

صدها معترض به حمایت دولت آمریکا از اقدامات اسرائیل در غزه، دوشنبه مقابل محل ضبط مصاحبه بایدن در نیویورک تجمع کردند و شعار سر دادند.

«بایدن نمی‌توانی پنهان شوی--تو را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم» این شعار معترضان به حمایت دولت آمریکا از اقدامات اسرائیل در غزه بود که دوشنبه در لابی برجی در نیویورک که دفتر شبکه ان‌بی‌سی--محل ضبط مصاحبه بایدن--در آن قرار دارد، تجمع کردند. به گفته گروه معترض صدای یهودیان برای صلح، حدود 50 معترض در جریان این تجمع دستگیر شدند. این گروه گفت که صدها نفر از اعضای آن لابی راکفلر سنتر را تصرف کردند.معترضان پیراهن‌های مشکی به تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «به نام ما (از اسرائیل حمایت) نکنید» و «آتش‌بس همین حالا»؛ در کنار تابلوهایی که خواستار آتش‌بس بود و روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «یهودی‌ها خطاب به بایدن: تسلیح نسل‌کشی را متوقف کنید».

این گروه در ایکس نوشت «سیاست خارجی مرگبار بایدن، فروش تسلیحات به اسرائیل را تسریع کرد، تصمیم دادگاه جهانی مبنی بر نسل‌کشی اسرائیل را نادیده گرفت، کمک مالی به آنروا را تعلیق و سه قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل را وتو کرد».

در کنار فشار بین‌المللی، فشار داخلی هم بر دولت بایدن در پی شهادت حدود 30 هزار فلسطینی در غزه و بیم قتل‌عام هزاران آواره فلسطینی در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه که آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون نفر است، افزایش یافته است.


عصر یکشنبه جوان 25 ساله عضو نیروی هوایی آمریکا به نام «آرون بوشنل» در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه مقابل سفارت تل‌آویو در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد و به دلیل شدت جراحات جان باخت.


این گروه معترض با اشاره به بمباران بی‌رویه مردم غزه و نابودی 70 درصد زیرسخت‌های این منطقه از جمله بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و شبکه‌های آب و برق در حملات اسرائیل، از دولت بایدن خواست پاسخگوی مردمش باشد.

هیچ نظری موجود نیست: