۱۴۰۲ اسفند ۶, یکشنبه

 اوکراین از یک منطقه دیگر دونباس عقب‌نشینی کرد

در شرایطی که وزیر خارجه اوکراین، شکست‌های میدانی این کشور در دونباس را کم‌اهمیت جلوه داده، رسانه‌های این کشور از عقب‌نشینی کی‌یف از یک شهرک دیگر در غرب «آودیوکا» خبر داده است

یک هفته پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر «آودیوکا» واقع در شمال دونتسک منطقه دونباس، رسانه‌های اوکراینی از عقب‌نشینی نیروهای مسلح این کشور از شهرک«لاستوچکینو» واقع در غرب آودیوکا خبر دادند.
در شب 17 فوریه (28 بهمن ماه)، شویگو به رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در خصوص تصرف آودیوکا خبر داد که در نبرد ارتش روسیه و اوکراین، یکهزار و 500 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.آزادسازی آودیوکا و مارینکا، تاحد زیادی خط مقدم را از دونتسک دور کرد و تا حد زیادی این منطقه مهم دونباس را از حملات ارتش اوکراین در امان قرار داد.
خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از رسانه‌های اوکراینی گزارش کرد که جناح‌های نیروهای مسلح اوکراین و مسیرهای تدارکاتی در معرض تهدید قرار داشتند و «به همین دلیل تصمیم به عقب‌نشینی گرفته شد».


ری، وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو گزارش کرد که از زمان آغاز ضدحملات اوکراین، ارتش روسیه بیش از 317 کیلومتر مربع از منطقه دونباس را از حضور نیروهای مسلح اوکراین آزاد کرد که در یکی از این موارد در 25 دسامبر (اواخر سال گذشته میلادی)، مارینکا در جمهوری دونتسک تحت کنترل روسیه درآمد.

هیچ نظری موجود نیست: