۱۴۰۲ اسفند ۱, سه‌شنبه

 

کشف شکنجه‌گاههای مخفی در آودیوکا

شهر آودیوکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
میروشنیک سفیر وزارت خارجه روسیه در باره اتاق های شکنجه مخفی در زندان های نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رادیون میروشنیک، سفیر دارای اختیارت خاص وزارت امور خارجه روسیه در مورد جنایات رژیم کی یف اظهار داشت که طبق اطلاعات اولیه، زندان های مخفی و اتاق های شکنجه در آودیکا وجود داشته است.
وی به خبرنگار اسپوتنیک گفت:«ما می دانیم که در آنجا اتاق های شکنجه مخفی وجود داشته، مکان هایی که افراد را به اتهامات یا سوء ظن به انگیزه های سیاسی شکنجه می دادند».
سفیر گفت: «برای تعیین جای دقیق آنها و به دست آوردن شواهد مستند، اکنون لازم است با افرادی که آودیوکا را ترک می کنند کار شود».
میروشنیک تصریح کرد که اطلاعات اولیه در مورد قبرهای مخفی در شهر و عواقب شکنجه وجود دارد و کار برای بررسی این داده ها آغاز خواهد شد.
وی در ادامه افزود: «بازرسان در حال همکاری با ساکنان آودیوکا برای ثبت جنایات در کی یف هستند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه اوکراین سیاست خود را در جهت ممنوعیت استفاده از زبان روسی، فشار و سوء ظن های سیاسی و نقض حقوق بشر دنبال کرده است، جمع آوری می شود».
میروشنیک در پایان گفت: "با پاکسازی مین ها و دسترسی متخصصان غیرنظامی به آنجا، دایره عملیات در این زمینه گسترش خواهد یافت. ما عمدتاً ابتدا به شهادت شاهدان عینی و سپس به بازرسی از مکان هایی که اقدامات جنایتکارانه رژیم کی یف می توانسته در آنجا به طور بالقوه متمرکز شده باشد، تکیه خواهیم کرد."
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:"در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد".

هیچ نظری موجود نیست: