۱۴۰۲ اسفند ۸, سه‌شنبه

 

تانک آبرامز هدفی آسان برای ارتش روسیه

تانک آبرامز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
در محور آودیوکا، نیروهای مسلح اوکراین از تانک های آبرامز ساخت آمریکا استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، موراخوفسکی، یکی از تحلیلگران برجسته نظامی روسیه، به اسپوتنیک گفت که نیروهای مسلح اوکراین از تانک های آبرامز در نزدیکی آودیوکا استفاده کردند، زیرا تانک دیگری در اختیار ندارند.
وی در ادامه افزود:«در محور آودیوکا، نیروهای مسلح اوکراین از تانک های آبرامز ساخت آمریکا استفاده کردند، یعنی 3 یا 4 تانک. پیش از این آنها را به صورت جدی ذخیره کرده بودند، اما مجبور شدند از آنها استفاده کنند ، زیرا در این بخش، به لطف ارتش ما، تمام تانک های دیگر از بین رفتند».
وی خاطرنشان کرد: تانک‌های آمریکایی Abrams M1A1 که توسط نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود، دارای نسخه‌ای زره‌دار هستند، مجموعه‌های زره‌های اورانیوم و همچنین یک نسخه از بسته‌بندی‌شده کیت ارتباطی حذف شده‌اند.علاوه بر این، تانک مجهز به کیت حفاظتی بالایی نیست و قابلیت ضد پهپاد نیز ندارد. یک هدف آسان برای ما است».
موراخوفسکی خاطرنشان کرد که تانک‌های آبرامز «ام1آ1» که توسط اوکراینی‌ها استفاده می‌شوند، دارای پوشش زره ای هستند. به این ترتیب، مجموعه‌های زره‌های اورانیوم از آنها حذف شده‌اند، هیچ حفاظت خاصی وجود ندارد و هیچ وسیله‌ای برای مقابله با پهپادها وجود ندارد.
این کارشناس در پایان گفت: "به این دلیل هدفی آسان برای ما هستند».
پیش از این، یان گاگین، مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک گفته بود که یک تانک آبرامز در منطقه آودیوکا منهدم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: