۱۴۰۲ بهمن ۲۸, شنبه

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه دلیل واقعی خروج ارتش اوکراین از شهر آودیوکا را اعلام کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تلگرام خود نوشت، کی یف تصمیم گرفت نیروهای مسلح خود را از آودیوکا خارج کند، نه برای "نجات جان مردم "، به گفته ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بلکه به دلیل تمایل به جنگ فقط برای پول.
به گزارش اسپوتنیک، او نوشت: "نه، نه به این دلیل. بلکه به این دلیل که زی پرزیدنت و باندش می دانند چگونه فقط برای پول کلان "جنگ" کنند که مستقیماً به جیب آنها می رود و فقط علیه غیرنظامیان.
زاخارووا نتیجه گرفت که همه چیزهای دیگر برای رژیم کی یف هیچ اهمیتی ندارد.
روز شنبه، الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، تصمیم گرفته شده درباره خروج ارتش اوکراین از آودیوکا را اعلام کرد. زلنسکی نیز بعداً این خبر را اعلام کرد. به گفته وی، این تصمیم "برای حفظ جان" سربازان گرفته شده است.
به گفته مشاور رهبر جمهوری خلق دونتسک، یان گاگین ، نیروهای مسلح اوکراین مواضع خود را در آودیوکا را به طور آشفته خارج شده، مجروحان را رها کرده و می گریزند. به گفته وی، نیروهای اوکراینی در گروه های پراکنده شهر را ترک می کنند. گاگین در عین حال تاکید کرد که صحبت درباره انتقال کنترل آودیوکا به روسیه زود است و باید منتظر اطلاعیه رسمی وزارت دفاع روسیه بود.
پنتاگون نیز به نوبه خود اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین با کمبود مهمات و سایر منابع مواجه شده اند و از دست دادن قریب الوقوع آودیوکا را منادی شکست های جدید خواند که بدون از سرگیری کمک های آمریکا اجتناب ناپذیر است.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که توسط نیروهای مسلح اوکراین به منطقه ای مستحکم تبدیل شده است. هنوز نبردهایی بر سر این شهر جریان دارد.

هیچ نظری موجود نیست: