۱۴۰۲ اسفند ۳, پنجشنبه

 

گزارش کارشناسان درباره خطر ورود مهمات تحویل داده شده به اوکراین به بازار سیاه

گزارش کارشناسان درباره خطر ورود مهمات تحویل داده شده به اوکراین به بازار سیاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
در گزارش اندیشکده استیمسون در واشنگتن آمده است که صدها هزار مهمات توپخانه از جمله مهمات خوشه ای که به کی یف تحویل داده شده اند ممکن است هرگز در میدان نبرد مورد استفاده قرار نگرفته و متعاقباً به دست عناصر جنایتکار بیفتند.
اسپوتنیک ـ در این گزارش آمده است: "صدها هزار گلوله توپ تولید شده در دو سال گذشته، همراه با استفاده گسترده از مهمات خوشه‌ای در ماه‌های اخیر، به معنای واقعی کلمه تن‌ها مهمات منفجر نشده را به جا می‌گذارد که به راحتی می‌توانند برای استفاده ناخواسته توسط عناصر غیرقانونی تغییر کاربری داده شوند" .
این سند خاطرنشان می کند که تسلیحاتی که امروز از کشورهای غربی به اوکراین منتقل می شوند، ماندگاری طولانی دارند که به طور بالقوه می تواند به طور قابل توجهی از مدت زمان درگیری فعلی فراتر رود. مدت‌ها پس از خاموش شدن توپ ها، این کالاها همچنان مشکلات دائمی در زمینه کنترل را ایجاد می‌کنند. نمونه‌های بسیاری از توقف عملیات نظامی و به دنبال آن افزایش شدید جریان‌های غیرقانونی تسلیحات وجود دارد، و ایالات متحده باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از این امر متمرکز کند.
به گفته تحلیلگران، رهبری ایالات متحده پس از تصمیم گیری درباره تحویل مهمات خوشه ای و دیگر انواع مهمات به کی یف، باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن خطراتی که این سلاح ها برای افراد غیرنظامی در دراز مدت ایجاد می کند، انجام دهد.
در این گزارش آمده است: "استفاده از مین‌های زمینی توسط نیروهای روسیه و اوکراین در مناطق وسیع، وظیفه مهار مهمات خوشه‌ای را پیچیده می‌کند که مستلزم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در طرح‌های مین‌زدایی - هم اکنون و هم مدت‌ها پس از پایان درگیری" است.

هیچ نظری موجود نیست: