۱۴۰۲ اسفند ۹, چهارشنبه

 

وزارت خارجه روسیه: با دقت تدارکات نظامی آلمان را زیر نظر داریم

وزارت خارجه روسیه: با دقت تدارکات نظامی آلمان را زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو با دقت تدارکات نظامی آلمان علیه روسیه را زیر نظر دارد و به به همه اقدامات پاسخ مناسب خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در جلسه توجیهی خود گفت: "ما در حال مشاهده رشد احساسات نظامی گری در آلمان هستیم... به تحریک رهبری عالی نظامی آلمان معاصر، تز درگیری نظامی قریب الوقوع با روسیه، همانطور که آنها آن را فرموله می کنند، دوباره در افکار عمومی پیاده می شود. ما به دقت تدارکات نظامی آلمان را که در درجه اول علیه کشورمان هدف گذاری شده ، زیر نظر داریم".
او اطمینان داد که "تمام اقداماتی که آلمان قبلاً از لحاظ عملی انجام داده ، پاسخ مناسب دریافت خواهد کرد".
سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو مشارکت نظامیان غربی در درگیری در اوکراین را به عنوان تشدید مستقیم درگیری در نظر خواهد گرفت.
وی خاطرنشان ساخت هر شکلی از حضور نظامی اتحادیه اروپا در اوکراین به معنای تشدید درگیری خواهد بود.
پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته بود که رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز به اجماع نرسیده اند. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند پیروزی روسیه را قبول کند".
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.

هیچ نظری موجود نیست: