۱۴۰۲ اسفند ۹, چهارشنبه

 

ارتش روسیه روستای پتروفسکوی را در محور آودیوکا آزاد کرد

نیروهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع در خلاصه ای از پیشرفت عملیات ویژه گزارش داد که نیروهای روسیه روستای پتروفسکوی را در جهت آودیوسکی آزاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارشی در خصوص پیشرفت نیروهای روسی در منطقه عملیات ویژه نظامی اعلام کرد: "یگان‌های گروه مرکزی روستای پتروفسکوی را آزاد کردند، آنها مواضع بهتری را در این منطقه از آن خود کرده و 11 ضد حمله گروه‌های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک‌های لنینسکویه، نووگورودسکویه، نووباخموتوفکا، توننکویه، اورولوفکا، و پرفرودوو دفع کردند."
وزارت دفاع روسیه اعلام نمود، اوکراینی ها در این راستا 165 نیرو، چهار دستگاه تانک، دو خودروی رزمی پیاده نظام بردلی، یک نفربر زرهی M113 و پنج خودرو را از دست دادند.
با اعلام وزارت دفاع روسیه همچنین هفت حمله در جهت کوپیانسکی دفع شد، تلفات اوکراین در این محور به 145 نظامی می رسد.
همچنین اعلام شد، در محور دونتسک، اوضاع در تیغه جلویی خط مقدم برای نیروهای روسی بهبود پیدا کرد و 3 ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه دفع شد و آنها تا 230 نظامی رادر این محور از دست دادند.
همچنین در محور رابوتینو یک ضد حمله نیروهای اوکراینی توسط ارتش روسیه دفع شد که منجر به کشته شدن حدود 40 نظامیارتش اوکراین در این منطقه شد.
همچنین در ادامه گزار وزارت دفاع روسیه می اید: "سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در شبانه روز گذشته 99 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در مناطق سکونتگاه‌های ژوتنوویه در منطقه خارکف، آراپوفکا، ترویتسکویه، نوونیکولسکویه در جمهوری خلق لوگانسک، یلنوفکا، شوچنکو در جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند و همچنین سه راکت سامانه موشک پرتاب چندگانه HIMARS را ساقط نمودند".
در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، 575 هواپیمای نظامی اوکراین، 267 بالگرد، 13622 هواپیمای بدون سرنشین، 474 سامانه موشکی ضدهوایی، 15266 تانک و سایر خودروهای زرهی، 1226 خودروی جنگی ، 8203 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و 19179 واحد خودروی ویژه نظامی از بین رفته است.

هیچ نظری موجود نیست: