۱۴۰۲ اسفند ۴, جمعه

 

موش ها "سیم های اکولوژیک" ماشین های نظامی غربی در اوکراین را خوردند

اشتراک
سلاح های مدرن غربی که مطابق با استانداردهای زیست محیطی ساخته شده اند، در شرایط درگیری نظامی در اوکراین نامناسب از آب در آمدند.
به گزارش اسپوتنیک، یک سرباز فرانسوی به روزنامه فیگارو گفت: "برخی از روکش سیم های برق از الیاف ذرت ساخته شده بود. سربازان اوکراینی متحمل عواقب غیرمنتظره ای شدند. موش ها سیم های برخی وسایل نقلیه را جویدند و آنها را بی حرکت کردند."
در 17 ژانویه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه با یک حمله با دقت بالا، یک نقطه استقرار موقت جنگنده های خارجی را که بیشتر آنها مزدوران فرانسوی بودند در خارکف منهدم کردند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که بیش از 60 شبه نظامی کشته شدند.
وزارت امور خارجه فرانسه، با وجود شواهد فراوان مبنی بر حضور مزدوران فرانسوی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، تلاش کرد تا وجود هموطنان خود را در یگان‌های اوکراینی انکار کند و اطلاعات مربوط به انهدام ده‌ها مزدور فرانسوی در خارکف را "تحریف فاحش روس ها " خواند. با این حال، بعدها، استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه، مرگ دو "کارمند فرانسوی موسسات بشردوست" در اوکراین و زخمی شدن سه نفر دیگر را تایید کرد.
سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه گفت که پاریس نمی تواند فرانسوی ها را از رفتن به اوکراین منع کند. به گفته وی، "این افراد هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح فرانسه ندارند، لباس نظامی فرانسه نمی پوشند و با نهادهای نظامی فرانسه مرتبط نیستند".
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.

هیچ نظری موجود نیست: