۱۴۰۲ اسفند ۹, چهارشنبه

 تلفات سنگین ارتش اسرائیل در الزیتون غزه

یکی از رهبران مقاومت فلسطین در محله الزیتون به شبکه المیادین گفت که ارتش اشغالگر روز گذشته متحمل خسارات سنگینی شده است و از سردرگمی در کنترل تحرکات نظامیان خود نگران است.


«بالگردها 3 بار برای انتقال کشته‌ها و مجروحان اسرائیلی فرود آمدند؛ نیروی هوایی اسرائیل برای پوشش عملیات تخلیه مداخله کرد و در بیش از یک محور حملات شدیدی انجام داد»، این بخش دیگری از گفت‌وگوهای فرمانده فلسطینی با المیادین است.
وی با اشاره به اینکه «چهارراه دوله و خیابان السکه به گورستان تانک‌های مرکاوا تبدیل شده‌اند»، تاکید کرد که «مبارزان از همه جناح‌ها هنوز در مواضع تعیین شده خود هستند و عملیات‌ها را طبق برنامه‌های قبلی انجام می‌دهند».






روز گذشته و در صد و چهل و چهارمین روز از نبرد غزه، المیادین در گزارشی اعلام کرده بود که نظامیان اشغالگر بعد از 9 روز درگیری نتوانسته‌اند به سمت مرکز محله الزیتون پیشروی کنند و بخاطر شکست‌های میدانی خود، به انفجار منازل مسکونی روی آورده‌اند.یکی از نیروهای مقاومت به المیادین گفته بود «رزمندگان مقاومت بیش از حد تصور به دشمن نزدیک هستند، حرکات‌شان را دنبال می‌کنند و با سلاح‌های مناسب آن‌ها را هدف قرار می‌دهند»، این بخشی از گفت‌وگوی است.وی همچنین تاکید کرده بود که در این مدت نیروهای مقاومت بیش از 20 خودرو را منهدم، ده‌ها کمین را ایجاد و بسیاری از مواضع تک تیراندازان اسرائیلی را هدف قرار داده‌اند؛ علاوه بر این تعداد زیادی خودروی نظامی و مقر فرماندهی از نظامیان اسرائیلی را بمباران کرده‌اند.


همزمان با عملیات‌های القسام و جهاد، امروز نیروهای شهید عمر القاسم از بمباران تجمع سربازان و خودروهای ارتش اشغالگر در محور التقدم در شرق محله الزیتون شهر غزه با گلوله خمپاره خبر دادند.

هیچ نظری موجود نیست: