۱۴۰۲ اسفند ۶, یکشنبه

 

دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه به آب‌های آزاد با کمک ایران

دریای خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
هشتاد و ششمین اجلاس کمیته حمل‌ونقل زمینی که در کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل متحد برگزار شد، راهگذرهای عبوری از قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران را نویدبخش آینده‌ ترانزیتی بهتر معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در هشتاد و ششمین اجلاس کمیته حمل‌ونقل زمینی، که در کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل متحد برگزار شد، بر دیپلماسی توسعه حمل ونقل بین‌المللی و آمادگی تأمین حداکثری دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه، به آب‌های آزاد در چارچوب تعاملی از طریق انواع راهگذرهای عبوری قلمرو ایران تأکید کرد.
داریوش امانی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و رییس این سازمان انطباق دیدگاه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر نقش کلیدی حمل‌ونقل جاده‌ای در امکان توسعه اقتصادی و کاهش تغییرات آب‌وهوایی را یادآور شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد حمل‌ونقل جاده‌ای که باید منجر به ابتکاراتی برای کاهش اثرات منفی شود، افزود: "خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای باید رقابتی را برای جامعه با راهکارهای کم هزینه و زودبازده حفظ کند. ما بر آمادگی تأمین حداکثری دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه به آبهای آزاد در سطح منطقه در چارچوب تعاملی از طریق انواع راهگذرهای متعدد عبوری از قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کنیم".

هیچ نظری موجود نیست: